Bose A20 Brus!?

Diskussion i '090 Flygradiotelefoni' startad av Abbe R, 31 Januari 2017.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Abbe R

    Abbe R Ny medlem

    Hej!

    Skaffade nyligen ett par Bose A20 och märkte genast när jag slog på brusreduceringen att det ligger ett högfrekvent brus typ pink noise i båda lurarna! Detta gäller i alla sammanhang, bluetooth av eller på, radio inkopplad, under samtal.. ja hela tiden!

    Är det någon annan som har ett par A20 som kan bekräfta att det är så eller om jag kanske har fått ett risigt exemplar!?

    Tack på förhand!
     
  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Känner inte igen det alls. Är det nya lurar så begär att få ett nytt par, tycker jag.
     
  3. control

    control Välkänd medlem

    Det är normalt med lite brus i ett ANR headset, hur är volymen? Jag har ett svagt brus i mitt icke aviation Bose headset och i mitt Sennheiser Digital S1.
     
  4. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag har ett par Lightspeed Sierra och de har också ett svagt högfrekvent brus. Andra Lightspeed-ägare jag talat med säger att det är normalt.
     
  5. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Bruset är troligen p g a högt gain för att eliminera motorljudet. Högt motorljud kräver högt gain och om det inte finns något motorljud att eliminera så försöker ANR eliminera vit brus som i sin tur låter som förstärkt vit brus i hörlurarna.
     
  6. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    Även jag störde mig på detta brus precis efter jag köpte mina Zulu.2 för 5 år sedan, när man satt hemma och testade. Befann mig då i USA så tog kontakt med Lightspeed som inte tyckte det skulle vara brus som då sände mig ett nytt par med vändande post, dock hade de nya exakt samma fenomen.

    Vid senare tillfällen har jag testat lite både Lightspeed och Bose, båda har samma fenomen, även om Bose har lägre/mindre brus. Detta hörs ju dock inte i miljön man faktiskt skall nyttja lurarna, så jag får nog mest gratulera till eventuellt ung ålder och bra hörsel ;)

    Men givetvis kan det ju vara så att ljudnivån på ditt brus är högre än normalt (svårt att bedöma över forum). Testa ett annat par om du har möjlighet.
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Tubesocs
    Svar:
    2
    Visningar:
    340
  2. Joppe
    Svar:
    2
    Visningar:
    222
  3. Andys
    Svar:
    2
    Visningar:
    520

Dela sidan