Bush Pilots

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Domino, 8 September 2007.

  1. Domino

    Domino Ny medlem

    Jag är fascinerad av Bush Pilots...
    Kolla följande klipp...

    http://www.youtube.com/watch?v=SYnb14eRQJM

    Ser ju hur härligt ut som helst med feta tundra-tires på en (typ) supercub och lite vildmark.

    Om vi talar yrkesflyg väljer jag dynamiskt småflyg framför statiskt trafikflyg varje gång.
    Nu drömmer jag ju på här, men det finns massor med roligt flygjobb om man kikar runt på nätet. Postflyg i Alaska, Ambulansflyg i Australiens outback osv.

    Med dessa drömmar är det märkligt att man startade en mjukvaru-firma och är bänkad bakom skrivbordet varje dag.

    Kom just på att denna tråd antagligen inte handlar om bush-pilots... Det är nog mer en frustration över att jag sitter och jobbar en lördag och inte kan flyga.

    Fredrik: Ett tips till sajten i kategorin underhållning vore ett bilbiotek med länkar till typ YouTube och annat media. Det fullkomligt haglar sådana länkar mellan mig och mina flygompisar. Vore kul att samla dem för alla. Lägg till kommentarer från medlemmarna och kanske ranking.
     
  2. Fakkah

    Fakkah Ny medlem

    Haha, Domino. Jag lider med dig. Jag kan ju inte flyga heller, för jag har inte ens ett flygcert ännu.

    Däremot har jag också tänkt på din idé. Att göra en forumkategori med "Multimedia", där man kan ladda upp diverse filmer och bilder.

    Även kanske en köp & sälj kategori :tup
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det nya forumet kommer att ha en bättre struktur så jag tror denna idé kommer gå att realisera när det nya forumet är implementerat.

    Mvh
    Fredrik
     
  4. mjukis

    mjukis Ny medlem

    Kan tipsa om att det är så lagom roligt att försöka landa med såna där 20+tums ballonger på asfalt... Många spännande studs senare vill planet nästan stanna :D
     
Laddar...

Dela sidan