Dela "read-only"

Diskussion i 'Webbapplikation' startad av BosseB, 22 Juni 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Hej!

    Jag delade min färdplan med ett par kompisar, en råkade klicka runt lite och ändra alltihop. Jag trodde att delningen var "read-only", men uppenbarligen inte. Kan man få en sådan funktion så att det går att skrivskydda färdplanen?
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Jag håller med, trippen borde nog vara "read-only" när man har delat den. Den där delningsfunktionen har jag inte själv haft så mycket användning av, det är enklare att bara skapa ett nytt gemensamt konto och ha ett gemensamt lösenord, om man nu planerar en resa med kompisar. Jag kanske till och med borde ta bort delningsfunktionen?

    En workaround är att ta en kopia på den färdplan du vill dela och sen dela kopian. Din kompis kan fortfarande ändra då, men det kommer i varje fall inte påverka din skarpa färdplan.

    För att ta en kopia på färdplanen, gå till "Map"-skärmen, och välj knappen "more" uppe till höger, och klicka sedan "Copy". Hoppas det funkar som lösning!
     
  3. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Problemet jag hade var att jag hade planerat en rutt som jag ville visa för några flygkompisar som normalt sett inte använder swflightplanner. En av dem lyckades av misstag möblera om min planering :) Därav önskemålet om att kunna del endast för läsning. Ingen stor sak, men plocka inte bort delningsmöjligheten, den är bra att ha. Gemensam inloggning gillar jag inte rent konceptuellt
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan