En Drake säljes (j35)

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av Tomcaten, 2 Maj 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Tomcaten

    Tomcaten Aktiv medlem

    http://saabworld.net/f16/sale-saab-j35-draken-fighter-jet-stockton-california-363/

    En del av er har säkert sett den och nyhetsartikeln är ifrån 2010 så den kan mycket väl vara såld nu.

    Vilken maskin det är den har verkligen fastnat hos mig och ja hoppas att den hittar tillbaka till Sverige.

    Borde det inte vara ett perfekt objekt i samlingen hos swahf som saknar en drake.

    Ägaren i Usa har sålt reservdelsmotorn som medföljde och teknisk utrustining för att betala av en hangarräkning. Det känns för mig som ett dumt beslut men man vet ju inte om det var det som krävdes för att ha draken kvar i sin ägo.

    Jag satt o räknade på bränslekostnaden/h och kom fram till 15000 dry thrust(icke EBK) och jag tycker det är en ok kostnad. Misstänker dock att om den skulle tas hem till Sverige så skulle en hel del saftiga räkningar tillkomma. Men den fick en service 2000 så det är absolut inget rep-objekt.

    Pris under en miljon när artikeln skrevs 2010.
    mmm...drömma..drömmma...köpa 2020?

    /M
     
  2. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Det var inte den där som köptes av en kille i yngre tonåren från södra Sverige, men som sen fick problem med importen till Sverige. Har för mig det var på nyheterna då någon gång, eller kan jag ha drömt....?
     
Laddar...

Dela sidan