Erfarenheter från Göteborg Säve

Diskussion i '033 Färdplanering' startad av ankan, 14 Juni 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Är det någon på flygfyren som varit på Göteborg Säve nyligen som kan berätta lite hur det funkar där?

    Behöver man boka tankning i förväg, eller kan man "bara dyka upp". Tar de kort, eller ska man ha med sig kontanter?

    Har de någon typ av förtöjningsmöjlighet för gästande flygplan? Typ en vajer längs marken man kan binda fast i, eller cementfyllda bildäck?

    /Anders
     
  2. cstrom

    cstrom Medlem

    • Gillar Gillar x 1
  3. ankan

    ankan Medlem

    Nu har jag varit på Säve.

    Det var inga problem att tanka, de har en modern self-service tankanläggning som tar både VISA och Mastercard.
     
  4. jekroth

    jekroth Aktiv medlem

    Säve är de goa gubbarnas flygplats.
    Jag var där för något/ra år sedan Vi stod på plattan och begärde taxi. S-KE taxa via Adam till väntplats bana 19. Vi börjar rulla en kort bit men nu stod det en stor trafikkärra i hörnet plattan och TWY A så vi såg inte A utan bara utfarten till TWY B och istället för att börja plocka med papper för att se om det fanns någon alternativ påfart så ställde vi frågan till tornet. Är det korrekt att vi kan komma på TWY A bakom trafikkärran, det var korrekt, Jag sa att jag bara ville dubbelkolla då det såg trångt ut från vår position. sen fick vi alla olika varianter av better safe and sorry han i tornet levererade säkert 5-6 olika varianter, så det blev en ganska rolig start.
     
Laddar...

Dela sidan