Ersättare för SWFlightplanner

Diskussion i '060 Navigation' startad av Micke1983, 19 Augusti 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Micke1983

    Micke1983 Ny medlem

    Hej,
    har använt SWflightplanner innan för färdplanering vilket har varit ett exemplariskt hjälmedel. Men eftersom det nu är nedlagt tyvärr så måste jag byta, jag har kollat på demot på Rocketroute och det verkar bra (speciellt med briefingpaketet) men har lite saker som jag saknar såsom: Frekvenser, obst info. osv. Jag har bara provat demot, är det något mer som följer med på betalversionen?
    Finns det något annat färdplaneringsprogram som annars är likvärdigt med de funktioner som fanns med på SWflightplanner?
     
  2. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Jag har inte använt SWflightplanner och du säger inte heller om du flyger VFR eller IFR, men om du är ute efter ett gratis (och oerhört bra) hjälpmedel för IFR-flygning, så skulle jag rekommendera att du tittar på EuroGA autorouter.
     
  3. Micke1983

    Micke1983 Ny medlem

    Jag använder för VFR färdplanering.
     
  4. elflyg

    elflyg Ny medlem

    Har samma problem. Tycker Swflightplanner varit perfekt för mig. Kan inte hitta något rimligt alternativ. Provar f.n. Air nav pro men tycker avsaknaden av webgränssnitt är ett stort minus.
     
  5. Lai

    Lai Ny medlem

    Jag håller med. Jag har inte heller hittat något bra alternativ. Kör SkyVector för planering och AirNavPro för navigering i luften.
     
  6. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Eftersom jag har en Mac kör jag planeringen i AirNav PRO på den
     
  7. Lai

    Lai Ny medlem

    Synd att det inte finns Windows/Linux-version eller onlinebaserad version.
     
    • Gillar Gillar x 1
  8. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    SkyDemon Web finns ju, om den inte är helt beroende av Silverlight?
     
  9. Lai

    Lai Ny medlem

    Vad kostar det?
     
Laddar...

Dela sidan