Ett par problem

Diskussion i 'Webbapplikation' startad av BosseB, 8 Juli 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Hej,

    Jag har precis börjat använda webb-applikationen men har fått ett par problem. För det första går det inte att hämta vindinformation. För det andra får jag konstiga värden på altitude när jag tittar på Obstacles och Fuel plan.

    Jag bifogar själva färdplanen (overview) och obstacles-bilden. Vad gör jag för fel?

    Bosse
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Tack för din felrapport! Du gör inget fel när det gäller vindinformationen - rutinen som ska ladda ner vind hade stannat. Ska undersöka varför senare. Det var alltså ett fel på sajten.

    När det gäller hinder-varningarna så är programmet tyvärr inte bättre än så - det fungerar som det är tänkt. Dvs, det varnar dig för att du med de flygplansdata du matat in kommer att vara nära marken i samband med start och landning.

    Sen såg jag att du matat in en höjd på 0 fot på ett leg. Det ger ju förstås massor av extra onödiga hindervarningar! Om du vill att programmet ska räkna med en landning, ange checkrutan "Land here" istället för att sätta höjden till 0.

    Men hindervarningsfunktionen är lite väl pessimistisk. Självklart borde den inte rapportera bristande hinderfrihet (<1000 fot) direkt efter start. Programmet rapporterar inte hinderfrihetsproblem till terräng precis efter start, men om man stiger flackt så kan man ändå få varningar.

    Skriv gärna igen om detta svar inte svarar på alla dina frågor!

    mvh
    Anders
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan