Europakarta

Diskussion i 'Webbapplikation' startad av mrflygare83, 15 Mars 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. mrflygare83

    mrflygare83 Medlem

    Hej!
    Tack för en alldeles utmärkt programvara! Denna slår klubbens flyg-gpser med hästlängder.
    Jag har dock ett önskemål, skulle inte kartan kunna göras lite större så att man får med fler delar av europa på ett enkelt sätt?
    Givetvis förstår jag att det är alldeles för mycket jobb att mata in alla kontrollområden etc, jag vill bara ha möjligheten att beräkna distanser och
    flygtid.
    Säg att man skulle ta sin kärra till skottland och tillbaka, nu kommer jag till london sedan tar det stopp :)


    Ta på förhand!
    Mikael
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Hej!

    Tack för din feedback - det är alltid lika kul att få (speciellt positiv förstås) feedback!

    Större karta är givetvis en bra grej. Anledningen att kartan är så liten idag är främst för att det skulle gå åt väldigt mycket diskutrymme om man skulle ha en större karta med den detaljnivå som kartan har för Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum.

    Men man skulle förstås kunna ha en världskarta med halvbra detaljnivå, och sedan bara ha den högre detaljrikedomen över Norden. Åtminstone från typ Californien till Japan borde man kunna få med då. Applikationen har en del buggar om man skulle försöka planera en flygning som går över från t.ex 180W till 180E (typ vid datumlinjen), men så långt är det nog få svenska piloter som planerar att flyga ändå :).

    Jag lägger till det här på "att-göra-listan"! Kan dock tyvärr inte ge någon tidsplan...

    /Anders
     
  3. ankan

    ankan Medlem

    Hej igen!

    Nu är kartan drastiskt expanderad. Hela Europa finns, med någorlunda detaljnivå (inte lika bra som Norden dock). Luftrum finns fortfarande bara för Sverige, Finland, Estland och Lettland (och lite data för Danmark).

    USA finns bara som outline.

    Det kan finnas buggar som uppträder för longituder väster om greenwich. Förhoppningsvis inte, men det har inte provats förut.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan