Flight1 G1000 student simulator

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av P von Lingelsheim, 13 November 2016.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. P von Lingelsheim

    P von Lingelsheim Ny medlem

  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    • Gillar Gillar x 1
  3. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    Själv kör jag Simionic's iPad appar som Jonas nämner. Väldigt nöjd med den.

    Går att köra standalone, alltså "flyga" direkt i appen. Eller så kopplar man den till flygsimulatorer, rätt coolt att ställa upp två paddor under skärmen för pfd+mfd.
    Dock ser jag två mindre nackdelar, om man skulle råka vara en hard core simmer, är att AIRAC cyclen är fast även om den är rätt ny. Samt att det är ju trots allt en pekskärm man jobbar med, inte optimalt om man ska flyga manuell IR samtidigt.

    EDIT: Glömde nästan det viktigaste gällande koppling till flygsimulator; Trovärdiga motorinstrument etc, är begränsade till de valbara i appen. Men detta är säkert vanligt för dessa typer av G1000 simmar.
     
    Senast redigerad: 28 December 2016
    • Gillar Gillar x 1
  4. P von Lingelsheim

    P von Lingelsheim Ny medlem

    Det blev Mindstar. Jag har inte hunnit testa den än, vill bara slå ett slag för leverantören. Den funkade inte på min Dell XPS 13 touch till en början så vi kopplade upp en remote session och efter 3 (!) timmars mek fick dom rätt på det. Oerhört profsigt bemötande från dem. Jag berättade jag flyger bla DA 40 tdi G1000 och då svarade teknikern han flyger DA42 och har provflugit DA62 irl. Så ska det vara, eller hur?
     
    • Gillar Gillar x 3
  5. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Intressant! Blir lite sugen på att göra en investering :)
     
Laddar...

Dela sidan