FLYGFESTEN i Dala Järna

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av rc_johan, 25 Juli 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rc_johan

    rc_johan Ny medlem

    Hej!

    Ni har väl inte glömt att det är flygfest i Dala Järna snart? Det är ett riktigt bra program i år!

    Mer info finns på : www.flygfesten.com
     
  2. Infodan

    Infodan Ny medlem

    Eftersom den häftiga flyg-showen i Dala-Järna (vart 3:e år) lyckas krocka med den årliga Kräftstjärtsvängen så menar vi i Siljan AirPArk att det är inte antingen eller utan både och !
    Just i år händer något alldeles speciellt i Siljansnäs. I samband med starten av Kräftstjärtsvängen passar vi på att inviga Norden första Flygby: Siljan Airpark.
    På fredag den 7/8 kl 1800 drar aktiviteterna igång med "Åkdon och Termos" följt av guidade turer genom Airparken fram till kl 1900 då hela härligheten invigs med mässingsorkester och kommunalråd som klipper bandet.
    Vårt planeringsråd: Kom till Siljansnäs redan på fredagen och bevittna en historisk flyghändelse, övernatta billigt någonstans runt fältet, flyg till Dala-Järna (10 min) på lördagen och var med om en av Europas häftigaste flygshower. Flyg tillbaka till Siljansnäs på kvällen och käka kräftor tillsammans med en massa andra glada flygare och ta en övernattning till här. Flyg hem på söndagen :tupX2

    www.siljanairpark.se
    www.siljansnasfk.com
     
  3. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    OBS ATT J29 TUNNAN ENDAST GÄSTAR JÄRNA PÅ SÖNDAGEN! (...och Vampiren endast på lördagen).
    Så, välkomna att gå och mysa RUNTOM alla Experimentals i S-näs på fredag kväll och lördag och njuta av J29 på söndag!:tup
     
  4. rc_johan

    rc_johan Ny medlem

    bra planerat!

    men J29an är väl inte höjdpunkten, F-16, aerostars, Breitling jet team, Swift team, Jurgis kairys m.m. är vad jag ser framemot.
     
  5. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Jo, men det som DU räknar opp finns ju som sagt BÅDA dagarna. Jag ville bara påpeka skillnaderna.
    Eftersom smaken tillåts vara delad:
    J29 är väl värd att flyga 35 km för att beskåda, redan den!
     
  6. Infodan

    Infodan Ny medlem

    Hej igen, eftersom mina "boxhandskar" och detta forums ovilja att tillåta editeringar är en olycklig kombination så ska jag be att få korrigera adressen till Siljansnäs Flygklubb. Denna gång med direktlänk till "Kräftis"
    www.siljansnasfk.com/?q=node/10

    (ber om ursäkt att jag har missat redigerat-knappen, men det var väl en mening med det oxå?)
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det stämmer inte! Alla inlägg går att redigera. I varje inlägg finns det en länk som heter "Redigera". För att den skall vara synlig och klickbar krävs det att man är inloggad.

    Mvh
    Fredrik
    Moderator
     
  8. rc_johan

    rc_johan Ny medlem

    Nya trevliga nyheter! --> www.flygfesten.com
     
  9. TOC

    TOC Ny medlem

  10. TOC

    TOC Ny medlem

  11. lajo

    lajo Ny medlem

    Tillbringade fredag och lördag i Siljansnäs och sedan söndagen i Dala Järna. Två verkligt bra arrangemang och det är imponerande av Dala Järna att få till en sådan show!

    Tack!
    Lars
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan