Flygklubb eller liknande i närheten av Sölvesborg?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Pe4r, 10 April 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Pe4r

    Pe4r Ny medlem

    Jag har sökt in på Valjevikens Folkhögskola i Sölvesborg och ska försöka få en nystart där
    nere, kanske blir kvar på orten eller flyttar till Kristianstad eller liknande efteråt, men då
    funderar jag på om man skulle söka sig till någon flygklubb eller liknande och kanske prova
    flyga och känna hur det känns, känns det tryggt och okej kanske man ska ge sig på att
    ta flygcert PPL och börja flyga lite smått.


    Så jag tänkte kolla här om någon har tips på några flygklubbar eller liknande i dom trakterna?
    Jag har hittat nån modellflygklubb eller liknande på orten, det är ju en bit på väg men kanske finns mer.
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Kollade lite snabbt på http://www.flygkartan.se/S%C3%B6lvesborg/ Närmast verkar vara Rinkaby flygfält men kunde inte hitta nån flygklubb där (kanske inte reggat på sidan?). Närmast är väl Kristianstad i så fall (bra och trevlig klubb som jag varit och skolat på http://www.krfk.se/ ). Som sagt, resultatet kom efter lite googlande men kanske nån med lokalkännedom vet mer....
     
  3. Pe4r

    Pe4r Ny medlem

    Förutom skolan jag hittat så har jag en kontakt i Kristianstad, en radioamatör faktiskt
    som har lite hyvsad koll på sånt där också, så vem vet, man kanske får med honom på detta.

    Skall kolla dina länkar nu, tackar.
     
  4. FL95

    FL95 Medlem

    Jag kan rekommendera Kristianstads flygklubb som är min hemmaklubb och där jag tog mitt PPL 2006-2007. Länken till Klubbens hemsida har du ju redan.

    /Daniel
     
  5. Pe4r

    Pe4r Ny medlem

    Jag har skrivit till dom, får se vad det ger, ska titta lite mer på
    planen som finns där också.
     
  6. BSV

    BSV Ny medlem

    Blekinge fk

    Hejsan Per,

    Blekinge Fk håller till i Ronneby/Kallinge och kan vara värt att överväga.
    Vi har både ppl och ul-b. Kolla in www.blekingefk.org

    Med vänlig hälsning,

    Benny
     
Laddar...

Dela sidan