Flygplats/flygfält nära fint hotell?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av odeheim, 8 Maj 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 11 medlemmar.
  1. odeheim

    odeheim Medlem

    Halloj

    Någon som har något tips om nått fint ställe att åka till. Helst nära ett spahotell eller liknande. I sverige alltså
     
    • Gillar Gillar x 1
  2. Conny Karlsson

    Conny Karlsson Ny medlem

    Kom till Umeå. Gångavstånd till Hotell Botnia. Annars kan de hämta också om man inte orkar gå 1-2 km..
     
  3. Mikael Olsson

    Mikael Olsson Medlem

    När jag blir klar (om någonsin) så tänker jag spontant på Halmstad fpl, Tylösand oklart gångavstånd men Taxi finns ju alltid.
    Varberg Stadshotell är också fint, endast gräsbana dock.
    Norrköping, The Lamp Hotell övernattningsrum finns på Nafk - om man vill budget resa
    Sist men inte minst Västerås, flygstaden med Steam hotel helt klart top 10 hotel jag bott på.

    Just my 5 cents
    Micke
     
  4. pasj66

    pasj66 Medlem

    Falköping Mösseberg?
    /Patrik
     
  5. odeheim

    odeheim Medlem

    Kolla vad många bra alternativ :) Ös på bara. Kvittar vart det är, är därför jag har cert ;)
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. darnell

    darnell Medlem

  7. Daniel Lundin

    Daniel Lundin Ny medlem

    Kom till Johannisberg i Västerås (ESSX). Steam Hotell är verkligen något jag kan rekommendera :)
     
  8. Teknik & Flyg

    Teknik & Flyg Ny medlem

    Bunge! Med ett av våra bästa vandrarhem på fältet, kanonfina måltider. I Eslöv ligger fältet vid stadsgränsen, man går lätt till centrum på 20 min fast hotellen vet jag inget om. Kågeröd/Simmelsberga har bra boende vid fältet.
     
    • Gillar Gillar x 1
  9. Stefan Lyck

    Stefan Lyck Ny medlem

    Siljansnäs.(asfalt) Ett hotell med fin utsikt nära flygfältet eller många fina spa-hotell i Tällberg ca 2,5mil bort.
     
  10. Teknik & Flyg

    Teknik & Flyg Ny medlem

    Torsby! Hyr en stuga av flygklubben vid fältet eller gå några hundra meter till sportanläggningen och hyr ett rum där. Det är gångavstånd till centrum, cykla dit går också bra.
     
    • Gillar Gillar x 1
  11. Veli-Matti Sorvari

    Veli-Matti Sorvari Ny medlem

    Varför inte ESVQ? 800 meter från donken och Max. Sen finns Färna herrgård med spaanläggning på tre mils avstånd...
    Trevliga småhotell i Köping eller bed and brekfast till mindre än halva priset mot hotell.
    Eller övernattningsmöjlighet på klubben i ett fyrbäddsrum (våningssängar)
    Kommer ni en onsdag så är kvällsmaten räddad.....grillkväll med kryddade hamburgare!!
     
  12. MatsS

    MatsS Ny medlem

    Vängsö (ESSZ) har ca 7 km till Södertuna slott med Konferens, SPA mm. (www.sodertuna.se) sen kan man ta pendeln från Gnesta till Stockholm t&r. Taxi till slottet är nog enklast om inte nån i ÖSFK (klubben) bjuder på skjuts.
     
  13. Teknik & Flyg

    Teknik & Flyg Ny medlem

    Stegeborg, 900 m gräsbana. Tio minuter till trädgårdshotellet åt ena hållet och - camping, gästhamn, fornminne, kiosk, restaurang, minigolf, badstrand m.m., lika långt åt andra hållet. Vi är nog rätt många som brukar flyga dit och promenera ner till kanalen för att äta en bit. Här behövs ingen taxi.
     
Laddar...

Dela sidan