Flygsällskap

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av bobie81, 10 April 2009.

  1. bobie81

    bobie81 Ny medlem

    Undrar om ngn vill ha lite flygsällskap med sig när ni flyger,
    skulle va hemskt kul att få följa me upp i d blå..
    Betalar sjävlklart halva kostnaden
     
  2. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Om du har vägarna nedåt västra Sverige, så hör av dig. Jag tar gärna upp dig på en tur.

    Men det finns ju mer näraliggande sätt för dig. Pröva med att gå till någon flygklubb i närheten, t.ex. Borlänge Flygklubb
    http://www.borlangeflygklubb.nu

    Åk ut dit någon dag med vackert väder, och fråga om någon har plats för dig att åka med. Själv får jag sådana förfrågningar ibland, och har jag bara plats i planet och det inte är problem med startvikten så är extrapassagerare väldigt välkomna :)

    Är det ingen som kan ta med dig för tillfället, så sätt upp en lapp med din önskan och telefonnummer eller mailadress på klubbens anslagstavla.

    En varning bara:
    Det är väldigt lätt att bli flygbiten :)
    Det hela kan sluta med att du lär dig flyga själv.
    Det kostar en del, men sällan har man så roligt för pengarna!

    Hälsningar/Allan
     
  3. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    ...och 50 km NW ligger Siljansnäs...
    Bålänge-flygarna vet vem/vilka du bör snacka med här i S-näs!
     
  4. bobie81

    bobie81 Ny medlem

    flygbiten är jag redan, har varit det ett tag nu:) o cert kommer det bli i en snar framtid..Känns liksom lite skämmit o åka ut te borlänge flygklubb o fråga;)
     
  5. Olle#1

    Olle#1 Ny medlem

    Om det är något som du har anledning att skämmas för är att du inte varit vid närmaste flygklubb så ofta att du redan känner några flygare.

    På vilket sätt är du "flygbiten"?

    Stora flygplan?
    Små flygplan?
    Modellflyg?
    UL-flyg?
    Segelflyg?
    Snabba plan?
    Hembyggda plan?
    Läsa om flyg?
    Militära plan?
    Datorsimulatorer?
    Fotografera plan?
    Historiska plan?
    ??

    De flygklubbar som har tillgång till skolning kan ge vad man kallar provlektion. Detta är kanske något för dig?
     
  6. bobie81

    bobie81 Ny medlem

    ja e typ intresserad av cessnor, piper m.m och flygsimulator förstås, sitter mkt o nöter me fsx:)
     
  7. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Jag håller med Olle om att du inte alls behöver tycka det är skämmigt att kliva in på en flygklubb. Alla medlemmar där är entusiaster som väldigt gärna både talar om flyg och tar med en nyfiken passagerare. Och det är väldigt trevligt folk nästan överallt, så du kommer att känna dig som hemma nästan direkt.:tupX2

    Att ta en provlektion, däremot, skulle inte rekommendera i det här sammanhanget. Det är något helt annat. Den kommer att räknas som loggad flygtid när du sedan börjar din riktiga utbildning. Spara provlektionen tills du har valt en flygskola. Ta sedan en provlektion där, för att kolla att du trivs med skolans lärare och deras sätt att arbeta.

    Så jag får önska en trevlig tur och lycka till med din flygutbildning.

    Hälsningar/Allan
     
Laddar...

Dela sidan