Flygverkstäder

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av dental397, 5 Maj 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. dental397

    dental397 Ny medlem

    Hej alla!
    Skulle någon kunna bringa klarhet i vad de olia eteckningarna betyder och inebär för oss vanliga piloter med avseende på flygverkstäder?
    Jag tänker på PART-145, Part-M och F verkstäder.
    Finns "den vanlige" mekanikern kvar?

    Hälsningar
    Lars
     
  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Jag är lika nyfiken som du.. Har även hört ryktas om att det krävs camo på klubbflygplan som ska användas till sjö och brandbevakning?
    Då är ju alla klubbar som har egen mek borträknade direkt! Vem ska då göra dom flygningarna?

    Jag har part-145 via scandinavian air tech i Borlänge till min kärra.. Vågade inte krångla något!!

    Hoppas någon har koll på denna enorma gråzon? :)
     
  3. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

Laddar...

Dela sidan