Foreflight och färdplan

Diskussion i '060 Navigation' startad av LeffeP, 8 November 2020.

Taggar:
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. LeffeP

    LeffeP Ny medlem

    Jag har inte ännu testat att lämna in färdplan via FF. Är det någon som har erfarenhet av detta och litar på systemet med Activate osv?

    En annan mer generell fråga, lite relaterat till FF, om slutdestination inte är en flygplats, vilket jag sällan har som flyger Heli, så klagar ju FF över detta? Vad är korrekt där?
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Det har funkat kanon senaste 2 åren jag använt det.

    Har dock aldrig testat destination till något annat än flygplats och det har alltid varit IFR.

    Jonas
     
  3. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Att lämna in IFR-färdplaner fungerar i princip alltid oavsett verktyg eftersom det (i Europa) finns en centraliserad och enhetlig hantering av sådana färdplaner. En IFR-färdplan skickas till exakt två ställen (två duplicerade system för redundans) och det är alltid samma två ställen. VFR-färdplaner hanteras väldigt olika beroende på vilket land (länder) som flygningen berör.
     
  4. Fix

    Fix Medlem

    Jag kör med FF och tycker det är förträffligt.

    Har lämnat in ett antal VFR färdplaner som fungerar hur bra som helst, samt även 2st IFR färdplaner som fungerar lika bra.
    Kan rekommendera FF om någon letar efter ett bra program för både IFR och VFR.
     
Laddar...

Dela sidan