Gammal hederlig väderkarta?

Diskussion i '050 Meteorologi' startad av Jocke, 18 Juni 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Jocke

    Jocke Medlem

    Jag är på jakt efter en sajt där man kan kolla prognoser i form av vanlig, hederlig väderkarta, med isobarer, varm/kallfronter, lite vindar etc etc. Sådan som alla väderkartor såg ut för typ 30 år sedan.

    SWC på lfv.se är lite åt rätt håll, även om det saknas isobarer, men jag vill dels gärna ha lite längre prognoser och dels ha lite mer "meteorologdata" så man förstår vädersystemet lite bättre.

    Några tips?
     
  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

  3. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

  4. martin-esmi

    martin-esmi Medlem

  5. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Min togo-site för att förstå vädret lite bättre på mer än ett dygns sikt är kartan som metoffice tillhandahåller, http://www.metoffice.gov.uk/public/...#?tab=surfacePressureColour&fcTime=1499770800

    upload_2017-7-12_14-18-1.png

    Sen har jag också faktiskt funnit att den 10-dygnsprognos som SMHI tillhandahåller för vanliga landlevande varelser också kan ge hygglig ledning eftersom de på sistone har lagt till kolumnen sikt, som gör att man också kan förstå om det är typ oflygbar varmfront eller något trevligare kallfront på gång.
    upload_2017-7-12_14-17-26.png
     
  6. Thord

    Thord Aktiv medlem

    Mycket lustigt, när jag öppnar SMHI på min desktopdator med Edge eller Chrome så får jag inte upp någon siktuppgift som bilden ovan. Öppnar jag SMHI på en Android läsplatta och Chrome så får jag som på bilen ovan. Fattar noll :eek:

    Edit: nu har jag löst mysteriet. Jag måste gå in via tiodygnsprognosen. Funkar inte på startsidan.
     
    Senast redigerad: 13 Juli 2017
Laddar...
Liknande trådar
  1. Barret
    Svar:
    23
    Visningar:
    3,830

Dela sidan