GoPro kabel - Headset jack

Diskussion i 'Köp' startad av control, 3 Augusti 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. control

control Välkänd medlem

Hej,

Har nyligen köpt en GoPro Hero7 med USB-C kontakt... har tidigare köpt en kabel-Headsetkontakt-GoPro från någon jag tror jag fick kontakt på, på detta forum.

Nu har jag dels två elever som skulle vilja ha en kabel samt att jag förmodligen vill köpa en ny till mina 7a, någon som vet vem denne kabelskapare är och hur man får kontakt med denne?

//Control

2. Per D

Per D Medlem

Hej, tyvärr duger det inte med bara kabel. GP7 har ingen inbyggd A/D-omvandlare (som 4:an har) så du måste köpa GP:s tillbehör för att få A/D:n. Sen kan du enkelt skapa den kabel som behövs genom att köpa 6,3mm han- och honjack samt 3,5 mm hanjack att plugga in i GP-tillbehöret och löda ihop en splitkabel. (Så har jag i alla fall förstått det. Jag väntar på GP-tillbehöret för det verkar vara helt renskrapat i Sverige och jag får hela tiden ”uppdaterade” leveransbesked. Jag har således inte kunnat testa den kabel jag knåpat ihop...)

Senast redigerad: 3 Augusti 2019
    • Gillar Gillar x 2
  3. control

control Välkänd medlem

Inte vad jag ville höra men tack för info :D

4. Per D

Per D Medlem

UPDATE: Det har varit lågsäsong på flygning för egen del ett tag nu, men nu var jag ute igår och snurrade lite och testade. Den egenknåpade splitten funkade fint MEN det var en massa i och för sig fina features som blev tillgänglig i och med gopro-adaptern. Man kan nämligen välja mellan flera olika inställningar i Audio input (Standard mic, Standardmic+, Powered mic, Powered mic+ samt Line in). Satt och språkade för mig själv i luften men när jag kom hem var det distat som tusan med inställning Standard Mic).

Tror man skall ha Line in för ändamålet, men är det någon med radiokunskaper som kan bekräfta nivåerna? (ska testa nästa flygning...)

5. Larscho

Larscho Moderator

Borde inte det stå i någon manual?

6. odeheim

odeheim Medlem

Eller så har man ett Lightspeed (kanske funkar med Bose och DC också) med blåtand så kan man spela in ingående och utgående prat direkt på mobilen/plattan :)

Laddar...

Dela sidan