Hjälpmedel vid PPL teoriprov

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av darnell, 31 Maj 2008.

  1. darnell

    darnell Medlem

    Hej!

    Jag har letat på luftfartsstyrelsens hemsida efter vad som gäller för hjälpmedel vid PPL teoriprov, det någon var man finner information om detta?
     
  2. TOC

    TOC Ny medlem

  3. Fredde

    Fredde Ny medlem

    Det står i början av provet vad man får ha för hjälpmedel. Då är det liksom så dags...

    Jag har faktiskt inte sett den infon någon annanstans? Plocka med kartan över Stockholm som ingår i KSAK grundpaket, navskiva, gradskivan, en icke programmerbar räknare, prestandahäftet för Civilair L1P, papper och penna så har du i alla fall det viktigaste. Kommer inte ihåg om det var något mer man fick ha på något prov? Tror dock att tillåtna hjälpmedel skilde sig mellan proven, bara för att göra det spännande på riktigt. Som om det behövdes, när provfrågorna är som de är...
     
  4. flygflyg

    flygflyg Ny medlem

    Är dessa teoriprov svåra? :D
     
  5. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Fråga skolchefen på din klubb/flygskola, han borde ha koll. Sen frågar du ett par andra flyglärare också, för en flyglärare har ju sällan samma uppfattning som en annan... Och ta med alla prylar du kommer på, för säkerhets skull (det är ju bara att lämna dem utanför om de är otillåtna).

    Och ja, proven kan vara ganska tuffa. Särskilt Human Factors och BCL kan vara kniviga med luddiga frågor. Men det är kul också! Och tillfredsställelsen efter att ha skrivit prov en hel dag är ytterst behaglig.

    Glöm inte ta med mackor, kaffe och godis också. Provdagen är en låååång dag!
     
  6. darnell

    darnell Medlem

    Hej!

    Jag frågade Luftfartsstyrelsen (Enheten för certifikat och examination) och fick följande svar:

    Till provet får varje elev medföra penna, suddgummi, linjal, transportör, passare, navigeringsskiva, karta 2152AB, bilagehäfte. Kalkylator som inte är programmerbar får medtagas.
     
Laddar...

Dela sidan