Hjelmco96/91 UL

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av pmh, 12 Juli 2010.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. pmh

    pmh Ny medlem

    Hej
    Flyver ofte til Sverige i en C172s fra år 2000. Motor er en IO-360-l2a
    Jeg har set at denne motor er godkendt til Hjelmco 96/91UL fuel. Er der nogle der har erfaring med dette på denne motor?`
    Hørte en sige noget om speciel olie??
    Er der nogen problemer eller er det bare at tanke?
     
  2. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Hej pmh,

    Du kan tanka 91/96UL utan några som helst problem. Du behöver ingen speciell olja utan allt fungerar precis som med 100LL.
    Jag har själv flugit en likadan Cessna med IO-360-L2A och det märks ingen skillnad på det ena eller andra bränslet.

    Som du ser här så är bränslet godkänt av Lycoming:
    http://www.lycoming.com/support/publications/service-instructions/pdfs/SI1070P.pdf

    Mer information finns här:
    http://www.hjelmco.com/
     
  3. dypen

    dypen Medlem

    Hva er prisen pr liter for drivstoffet, med eller uten mva (moms) ?
     
  4. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Priser

    Både sorter omtrent 20 SEK. 91/96UL litt billigere.
    Hvis ikke flyplassen tar "kort", spør innen (via telefon) hvis det går bra med norske penger.
    Velkommen!
     
  5. dypen

    dypen Medlem

    Tusen takk!

    20 Swedish kronor = 17.0247752 Norwegian kroner

    Blir da litt dyrere samenlignet med "100 LL" i Norge.

    Fuel priser på Kjeller (ENKJ) NOK 11,65
    Co2 avgift NOK 0,89
    VAT 25%

    Pumpepris på Kjeller før evt kortrabatt NOK 15,67

    Statoil sin prisoversikt i Norden:
    http://www.statoilaviation.com/mar/svg03482.nsf/fs/start
     

Dela sidan