Hej Flyver ofte til Sverige i en C172s fra år 2000. Motor er en IO-360-l2a Jeg har set at denne motor er godkendt til Hjelmco 96/91UL fuel. Er der nogle der har erfaring med dette på denne motor?` Hørte en sige noget om speciel olie?? Er der nogen problemer eller er det bare at tanke?
Hej pmh, Du kan tanka 91/96UL utan några som helst problem. Du behöver ingen speciell olja utan allt fungerar precis som med 100LL. Jag har själv flugit en likadan Cessna med IO-360-L2A och det märks ingen skillnad på det ena eller andra bränslet. Som du ser här så är bränslet godkänt av Lycoming: http://www.lycoming.com/support/publications/service-instructions/pdfs/SI1070P.pdf Mer information finns här: http://www.hjelmco.com/
Priser Både sorter omtrent 20 SEK. 91/96UL litt billigere. Hvis ikke flyplassen tar "kort", spør innen (via telefon) hvis det går bra med norske penger. Velkommen!
Tusen takk! 20 Swedish kronor = 17.0247752 Norwegian kroner Blir da litt dyrere samenlignet med "100 LL" i Norge. Fuel priser på Kjeller (ENKJ) NOK 11,65 Co2 avgift NOK 0,89 VAT 25% Pumpepris på Kjeller før evt kortrabatt NOK 15,67 Statoil sin prisoversikt i Norden: http://www.statoilaviation.com/mar/svg03482.nsf/fs/start