IFR-boken ...

Diskussion i 'Instrumentflygning' startad av dypen, 10 December 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. dypen

    dypen Medlem

  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Har bara sett boken på nätet. Den verkar ju rätt trevlig o pedagogisk även om den ser lite hemmagjord ut. Ringde o frågade lite och deras böcker används mest lokalt. Misstänker att böckernas använts som kursmaterial innan JAR-tiden.

    Jag skulle dock kunna tänka mig att ha IFR-boken som repetitionsmaterial eller komplement utifrån det jag såg på nätet.

    Jonas
     
  3. dypen

    dypen Medlem

    Det ser greit ut og positivt at den var på Svensk, den eneste jeg har sett på et av de Nordiske språkene i denne sjangeren. Kan være et veldig bra alternativ for meg for å få litt innsikt i instrument utover PPL bøkene da jeg ikke har noen alvorlige planer :) Instrument / nattflyging ?
     
  4. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

  5. dypen

    dypen Medlem

    Tusen takk! Tar en bedre titt på denne .... Jeg trodde i utgangspunktet at bøker rundt dette tema var på Engelsk intil jeg fant flygakademien, noen unntak finnes. De må bare spores opp :)
     
  6. stellann

    stellann Aktiv medlem

    PG!

    PG:s-IFR-praktika är enligt min mening överlägsen när det gäller att lära sig nåt om IFR-flyg i verkligheten. Den är detaljerad men handlar om IFR-flygning hands on.

    Jag använde den första versionen som kom redan 1990 när jag tog IR 1993. Har sedan använt den för uppfriskning av procedurerna inför varje IFR-PC sen dess.
     
  7. dypen

    dypen Medlem

    Veldig bra med flere innspill her, takker ....
     

Dela sidan