Information om Investerare/för privatjets från Brasilien

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av jooberg, 11 Januari 2021.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. jooberg

    jooberg Ny medlem

    Hej, Goddag!

    Förlåt att jag kommer in i Ert forum, men jag behöver lite info och undrar om någon skulle kunna tipsa mig var ska jag vända mig till för att skicka information om brasilianskt företag som söker partners i Sverige för sina privata jets.

    Jag jobbar på Brasiliens Ambassadens Trade Section och har faktiskt svårt att hitta kontakter i den industri.

    Jag tänkte leta efter någon förening eller liknande. Finns det någon organisation där man skulle kunna skicka in informationen?
    Tack i förväg,

    joana
     
    Senast redigerad av en moderator: 11 Januari 2021
  2. Axel

    Axel Ny medlem

  3. AxelMalmgren

    AxelMalmgren Ny medlem

    99,9% säker på att detta är fake.

    Har varit involverad i branschen på ägarsidan under många år och fått 100-tals sådana Mail.

    Någon som jobbar på ambassaden har rätt lätt att hitta information om operatörer i Sverige. Plus att om ”Brasilien” och dess ambassad ska hitta en operatör för deras flygplan så är standard att det planet går under landets militära reg/organisation. Nu vet jag att det är ”ett brasilianskt bolag” men fattar inte att detta inte vänder sig till de som sålt flygplanet. De har kontakter för operatörssidan i alla länder...

    Bara för moderatorn att radera tråden.
     
  4. jooberg

    jooberg Ny medlem

    Hej Axel, tack för info. Och nej, jag är inte fejk. https://www.linkedin.com/in/joanadarc
    Jag försökt få tag på information om potentiella handlare/investerare, men alla bolag jag kunnat googla visat sig vara from USA eller något annat land. Nu har jag fått ett kontakt från Sverige i alla fall, och det tackar jag för.
     
  5. AxelMalmgren

    AxelMalmgren Ny medlem

    I stand corrected!

    Har bara hört denna typen av ”förfrågningar” åtskilliga gånger och tar de med en stor nypa salt.

    Hoppas att du har hittat en bra kontakt.

    /Axel
     
  6. jooberg

    jooberg Ny medlem

    Jag förstår. Det var en extrem lösning :)
    Ha det fint!
     
Laddar...

Dela sidan