Inköp av ett par BOSE A20

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 15 Mars 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  2. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Jag fick med allt jag behövde i paketet när jag köpte för några år sen på Pilotshop (ser att priset är samma där som på Bose så bor du i Stockholmstrakten kan du ju få dem direkt i näven istället för att vänta på posten ;) ). Väska, kabelklipp etc.
     
  3. Peter_Pilot

    Peter_Pilot Ny medlem

    Köpte nya direkt från bose.se efter att en klubbkompis berättade vilken service och hjälp han fick då hans headphones gick sönder.
    Men du har ju garanti även från pilotshop så det borde vara samma.
    Är mycket nöjd med mina, kan väl ångra att jag inte tog med bluetooth.
     
  4. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för alla tips så här långt! :) Så det finns alltså en variant med och utan bluetooth? Det är det som gör att du kan koppla ihop headsetet med mobilen till exempel?
     
  5. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Ja precis, utan BT kostar de lite mindre. Du kan ändå koppla in mobilen med sladd men jag hade valt med BT alla gånger, rätt praktiskt att bla kunna ringa utan att lämna planet exv, på marken givetvis.
     
  6. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    10075 kr vs 11095 kr.
     
  7. Jag köpte mina efter andra flyglektionen någonsin efter att ha testat dem under den lektionen. Fick låna dem från Hangar 11/29 på Sturup och köpte Bluetoothvarianten direkt efter testet. Var inne på att köpa ett billigare par men testet övertygade mig och jag har inte ångrat mig en sekund. Mycket bra med Bluetooth också, jag får in varningsljuden från Skydemon rätt in i headsetet.
     
  8. FarewellFire

    FarewellFire Aktiv medlem

    Om det inte är akut kris på headsetfronten skulle jag vänta in något av Bose kampanjer som de verkar ha stup i kvarten. Ibland en prissänkning, ibland en bonus i form av en högtalare eller något sådant på köpet. Kan även rekommendera att införskaffa lurarna i staterna om du skulle ha vägarna förbi - där sparar du ett par tusenlappar och mig veterligen har de världsomspännande garanti.
     
  9. eerriikk

    eerriikk Medlem

    Det är fraktfritt från bose.se
     
  10. Larscho

    Larscho Moderator

    Garantin gäller ju hos alla återförsäljare.
     
  11. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Brukar bose.se ha några förmånliga kampanjer?
     
  12. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Kampanjerna brukar gälla oavsett var man köper headsetet. Så jag håller med ovanstående, vänta tills de har exv gratis bluetoothhögtalare eller snarlikt. Man får en kupong med som man löser in. Själv köpte jag bara, ville ha headset, inte bonusprylar.
     
Laddar...

Dela sidan