Intervju i Sommarkväll med trafikflygaren som jobbade i 13 år utan giltigt certifikat

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 22 Augusti 2010.

  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej,

    Av en slump när jag kollade på Sommarkväll igår på SVT så var personen med som jobbade som trafikflygare i 13 år utan giltigt certifikat.

    http://svtplay.se/t/112116/sommarkvall_med_anne_lundberg

    Intervjun börjar 17:03 in i programmet.

    /Fredrik
     
  2. Sillkalven

    Sillkalven Ny medlem

    Jo, ju mer man njuter, desto mer synd blir det, och därav blir det mycket svårare att släppa det hela. Kan tänka mig att om man är i en rejäl kris, men ändå kan nå sin dröm, fastän man vet att det är olagligt så prövar man nog, men så fortskrider det, och går alldeles för långt bara...

    Tror nog att han flyger lika bra som alla andra, trots det hela, och lyckas i framtiden bli laglig igen!
     
  3. Epelle

    Epelle Medlem

    Schysst! Killen kommer som nyutexaminerad ha en hel del flygtid på 737..:tupX2 om han tar ett cert alltså. Borde kunna ge lite extra cred när han söker jobb..
     
  4. Towpilot

    Towpilot Ny medlem

    Till Epelle och alla ni andra stackare som ger tummen upp i nån slags naiv beundran och som kommer att upptäcka att det blivit betydligt krångligare och framförallt dyrare att få ut era cert i framtiden, ni kan ju då stanna upp och tänka: "Tomas Salme, min idol. Tack för att du gjort livet ännu mer krångligt och svindyrt för oss andra piloter!!"

    :tdow:mad
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. Prahl
    Svar:
    3
    Visningar:
    1,512

Dela sidan