Jeppesen IFR

Diskussion i '033 Färdplanering' startad av sobjerke, 14 Februari 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Hei,

    Jeg planlegger å gå fra EIR til CBIR og trenger etter hvert Jeppesen approach plates. Synes det er veldig vanskelig å finne frem i Jeppesen-systemet og lurer på om noen IR-piloter her på forumet kan fortelle meg om dette produktet vil dekke behovet for å fly IR i nord-Europa?

    http://jeppdirect.jeppesen.com/main/store/product_details.jsp?id=prod820020_ca

    Mvh Svein Olav Bjerkeset
     
  2. control

    control Välkänd medlem

    Jag ser inte approach plates nämnas någonstans, och utan dem då blir det ju meningslöst :/
     
  3. control

    control Välkänd medlem

    Fast när jag tittade på "sidan innan" så finns de med, så ja, borde innehålla allt en pilot behöver för att flyga IFR inom valt område.
     
  4. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Ja, det stämmer. Den produkt du hittat (Mobile FD single install) är troligen det billigaste sättet att få tag på Jeppesens inflygningskort. OBS att det inte är säkert att du kan skriva ut korten från iPaden. En annan variant är att köpa en JeppView-prenumeration. Den är mycket dyrare (€1200 för norra Europa), men man kan installera på fyra enheter och därmed dela prenumerationen med andra. Jag har en JeppView-prenumeration som jag delar med en annan pilot så att vi har två installationer var -- jag har en på en platta och en på en vanlig dator som gör att jag kan skriva ut korten vid behov.

    Jeppesens webbplats är katastrofalt dålig och svår att hitta på. Jag brukar använda deras katalog istället. (Det fanns en länk till vänster på webbsidan som du hänvisade till.)

    (Control: Det står att "terminal charts" ingår -- det är inflygningskorten.)
     
  5. sobjerke

    sobjerke Aktiv medlem

    Takk for svar. Jeg har fått en pilot i min flyklubb til å teste at utskrift fra iPad til airprint-kompatibel skriver virker med Mobile FD app'en. Det var riktignok VFR-abonnement, men jeg antar at utskrift vil fungere for IFR-kart også.
     
  6. joma

    joma Medlem

    Vill man flyga med iPad och vill ha en back-up, så är det billigaste sättet att gå via Foreflight tror jag. Har inte kollat om GarminPilot har uppdaterat sina priser (eller rättare sagt, hur många enheter man får installera på) Foreflight har två iPad+1 Iphone.
     
Laddar...

Dela sidan