Kära tomten...

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av hans_p, 7 December 2017.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Vad vill ni ha i julklapp - flygrelaterat? Fingervantar med touchfingertoppar för kyliga dagar i Cuben, billigare bensin med högre kvalité, Svenska TMA-kartan i SkyDemon, större hangar, mer fritid... ?

    Själv önskar jag att 600 kg maxvikt på UL, eller en ny pilotväska. :)
     
    • Gillar Gillar x 2
  2. control

    control Välkänd medlem

    600Kg på UL (Om Sverige vill) verkar ju nu troligt men allt är inte positivt för er UL-flygare med det förväntade beslutet, det är risk att denna regel orsakar mer problem vid internationella flygningar, säg att Danmark och Norge ligger kvar på 450 och vägrar släppa in Svenska 600kg UL....
     
  3. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Det tas upp varje gång jag nämner detta... :) Kanske ska vi flytta den diskussionen till UL-forumet istället, men helt kort - som jag ser det handlar det om pilotens certifikat och det nationella godkännandet av flygplanet samt det ömsesidiga erkännandet av andra länders flygtillstånd. Med andra ord ska inte frågan ställas om flygplanets vikt om jag flyger från hemlandet till utlandet, kan jag uppvisa att flygplanet har flygtillstånd som UL i Sverige så är det nog. Det finns exempelvis ingenting som förbjuder UL från Slovakien att flyga till Sverige idag, fastän det där (tydligen) redan idag går att ha UL på 600 kg. Men visst, det är en fråga som ska behandlas om den dyker upp.
     
    • Gillar Gillar x 1
  4. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Jag är inte mycket för julklappar (eller någon form av gåvor som inte är spontana), men skall man nämna något allmänt man hoppas på så vore det att hitta ett lämpligt flygplan att köpa!
     
    • Gillar Gillar x 3
  5. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    En hårdgjord bana nära Stockholm. Den får gärna heta Bromma
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Det enda jag önskar mig är ett bra år med bra flygväder och många flygtimmar.
     
    • Gillar Gillar x 2
Laddar...

Dela sidan