Karlstad

Diskussion i '060 Navigation' startad av Micke_xyz, 10 Augusti 2010.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 1 medlem.
  1. Micke_xyz

    Micke_xyz Medlem

    Jag tänkte flyga till Karlstad. Har dock aldrig varit där förut (som pilot) och undrar om någon känner till flygplatsen ur allmänflygsynpunkt.

    Är segelflygstråket endast till för segelflyg eller är det praktiskt att även landa där med en Eurocub? Eller är det banan som gäller? Finns det bränsle även vid stråket eller bara vid banan? Landningsavgift (för UL)?
    Hur tar jag mig ut och in från området om det är banan som gäller?
     
  2. lh

    lh Ny medlem

    Hej,

    Undvik att åka dit när flygplatsen är stängd bara. Jag råkade göra det förra sommaren och det slutade med att jag inte kom ut från flygplatsen. Det fanns ett telefonnummer man kunde ringa till en vakt, och han föreslog att jag skulle klättra över staketet för att ta mig ut. Däremot så var det inte OK att klättra över staketet för att ta sig in igen, så det var ju ingen bra idé...
     
  3. Micke_xyz

    Micke_xyz Medlem

    Tack för tipset! :laugh
     
  4. niklaswik

    niklaswik Medlem

    Jag gjorde DK-nav dit i vintras. Då landade vi förstås på banan. Det gick rätt smidigt att ta sig ut, in var lite värre men inte så farligt. Vi fick gå till en informationsdisk och ringa till nån security-person som lotsade oss genom säkerhetskontrollen och släppte ut oss på plattan. Antar att det är ungefär lika på de flesta "medelstora" flygplatserna.

    Ingen landningsavgift för UL den gången i alla fall men sånt verkar man ju inte kunna veta säkert...
     
  5. swardis

    swardis Ny medlem

    Finns ju en gallergrind ...
     
Laddar...

Dela sidan