Klubbanslagstavla etc

Diskussion i 'Flygfyren Q&A' startad av Spacemani, 25 Januari 2014.

?

Vad tror ni om detta?

  1. Ja! Jag kommer att dela och nyttja anslagen

    60.0%
  2. Intressant, jag skulle kunna tänka mig att dela och nyttja anslagen

    40.0%
  3. Njaa, kommer inte att funka..

    0 röst(er)
    0.0%
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. Spacemani

    Spacemani Aktiv medlem

    Ni vet "Välkomna till Stadens flygklubb på våffelafton onsdagar kl 18 hela Juni" eller "På lördag kl 12 nu i helgen tänder vi grillarna på klubben, välkomna och ät lunch med oss!" etc etc.

    Exemplen är många och fördelarna lika så. Vore det inte fint om vi hade en sådan forumdel här på flygfyren?
    "Flygevenemang" finns ju för visso, men detta är tänkt att vara lite mera avslappnat, alldagligt och för att inte dränka "stor"-evenemanangen.

    Tänk; "Man vaknar, vädret är kanon (eller inte så kanon), känner sig flygsugen, planet är ledigt! Men vart ska man flyga? Loggar in på flygfyren, ser att västerås fk har klubbdag, perfekt, det bli en lagom flygtur! Så kanske man springer på Sune också."

    En sådan flygning är ju så mycket mera njutbar och tillfredställande än några varv runt fältet.

    Tillsammans ska vi återta farten på flyg-Sverige!
     
    • Gillar Gillar x 3
    • Håller med Håller med x 1
  2. Simon

    Simon Aktiv medlem

    Varför inte? Det är väl värt ett försök.
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Alla goda idéer är värda att prova och om det kan leda till ökad aktivitet bland de som flyger så är det positivt. Jag kan lägga upp den här sektionen om jag får en tillhörande beskrivning som förklarar syftet med "Klubbanslagstavlan". Den här sektionen kommer då att hamna under kategorin övrigt.
     
    • Gillar Gillar x 1

Dela sidan