Kristianstad Airshow

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av Flygjenny, 6 Maj 2006.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Flygjenny

    Flygjenny Ny medlem

    :)
    Den 27 & 28 Augusti går "Kristianstad Airshow" av stapeln och om man går in på deras sida: http://www.airshow2006.com/main/default.asp så kan man anmäla att man vill ha deras nyhetsbrev. Jag tänker inte missa det!
    :h
     
  2. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    Ska defenitivt också dit!
     
  3. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    Var där på söndagen och tittade på uppvisningen. Mycket blandat uppvisningsprogram, som bjöd på allt mellan Mirage 2000, Gripen och andra jet-kärror, till en Piper L-4 Cub, som flög i grästoppshöjd bokstavligen (lade ena vingen i grästopparna i bankanten, riktigt fräckt trick..) och en Grumman AgCat med två (har jag för mig) tjejer utklädda till katter på vingarna.. Smattret från den propellern är svårt att glömma, vilket ljud! Under tiden gick vi (jag, mamma och pappa) runt och tittade lite på vad som fanns uppställt.
    Precis när uppvisningsprogrammet var slut så började det dock regna, så då begav vi oss mot bilen för att fara hem. Hade väl egentligen velat stanna där ett tag till, dom skulle ha modellflyguppvisning, och fallskärmshoppning och grejer..

    Fick tyvärr inga vettiga bilder, men jag har ett kortare filmklipp i telefonen på en del av Team 60:s uppvisning. Detta måste dock konverteras till ett användbart format innan jag kan lägga ut det på nätet..

    Ha det bra!
    MVH
    Cristian
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan