KSAK-ansluten, men får ingen information. Varför?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av BosseB, 20 April 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Min flygklubb är KSAK-ansluten men jag får ingen som helst information från KSAK. Finns det inte en medlemstidning?
     
  2. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Du bör nog i första hand kolla med din flygklubb om du verkligen är anmäld som medlem.
    (Om klubben använder MWL går det automatiskt, men annars måste det göras "manuellt").
     
  3. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Som svar på första frågan: medlemstidningen heter Pilot Briefing och kommer 4 ggr per år, enligt hemsidan. Om du inte fått den är det något som missats!
     
  4. hans_p

    hans_p Moderator Flygfyren Operations

    Informationen från KSAK har minskat väldigt, Pilot Briefing nr 4/2012 är det senast utgivna numret men kom i år. Generell information i mailform från Rolf Björkman har inte kommit sen 1/3, då "A4 13 S" kom till alla medlemmar med epostadress i deras register. KSAK har nuförtiden en Facebooksida men den är ny och innehåller inte några meddelanden till medlemmar, bara lite "gött-o-flyga" från oss alla.
    Så kontakta klubbens medlemsregistrator, eller sänd ett meddelande till ulla@ksak.se och kolla om du finns med i rullorna.

    /hans
     
  5. Air-man

    Air-man Aktiv medlem

    Hej

    Precis som Hans skriver så bör du nog kolla upp om du har din e-mejl registrerad hos KSAK. Då får du mejlinfo från Rolf Björkman med ojämna mellanrum. Personligen tycker jag KSAK är väldigt tysta och att det inte känns som man är medlem. Vet att när jag segelflög för många, många år sedan fick ett medlemskort som visade att jag var medlem i KSAK. Till detta medlemskort fanns vissa rabatter och förmåner på inträden på olika museér osv. Det tog man bort för att ingen hämtade eller efterfrågade det. Bara en sån sak tycker jag är en viktig medlemsgrej för att känna sammhörighet.Dessutom tycker jag att KSAK är allt för Stockholmsorienterat med föresläsningar och träffar i huvudstaden. Ute i landen syns KSAK sällan En personlig reflektion är att man kanske skulle få in lite nytt folk i KSAK som förnyar. En annan organisation som du kan vara med i är AOPA, där du får ett medlemskort med förmåner, försäkring och den amerikanska medlemstidningen. Kolla in www.aopa.se

    Mv. Air-man
     
    • Gillar Gillar x 1
    • Håller med Håller med x 1
  6. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Nu har jag skickat ett mail till "Ulla" :)
     
Laddar...

Dela sidan