Loggar du din tid i decimalform eller i timmar och minuter?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 15 Juli 2014.

?

På vilken form loggar du din flygtid?

  1. I decimalform

    5 röst(er)
    55.6%
  2. I timmar och minuter

    4 röst(er)
    44.4%
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej,

    Jag går just nu och funderar på om jag ska övergå till att logga min flygtid i decimalform i stället för i timmar och minuter som jag gör idag. Fördelen som jag ser primärt är att det blir lättare att räkna ihop och sammanställa flygtiden.

    Nu skulle jag vilja höra hur ni andra loggar er tid och vad ni ser för för- respektive nackdelar med respektive sätt.
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Decimalform!
     
  3. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    (Det var så min första lärare lärde mig)
     
  4. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Decimalt, det var så jag lärde mig. Dock skriver jag klockslagen för blocktiderna som timmar och minuter. Det är bara tidslängden jag skriver decimalt
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för de synpunkterna. Jag blev "lärd" att logga i timmar och minuter. Men för varje gång jag ska göra summeringar i loggboken känns det mer och mer opraktiskt och tidskrävande i förhållande till alternativet decimalform. Eftersom jag i dagsläget kör med avrundning till närmaste 5 minuter så förlorar men jag inte direkt något på att använda närmaste 6 minuter i stället.
     
  6. AndiK

    AndiK Medlem

    Decimalt, just av summeringsskäl. Den lilla arbetsinsatsen av att omvandla 1:42 till 1.7 är bättre än att sitta med en sida i loggboken och försöka summera minuter ;)
     
    • Gillar Gillar x 1
  7. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Timmar och minuter.
     
  8. Olle#one

    Olle#one Medlem

    Timmar och minuter, med upplösningen 5 minuter.
     
  9. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för era synpunkter! Jag har nu bestämt mig för att gå över till decimalform.
     
Laddar...
Liknande trådar
  1. pcreithe
    Svar:
    15
    Visningar:
    5,802

Dela sidan