Lunchställen runt mälardalen

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Stjärnan, 16 Mars 2015.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Stjärnan

    Stjärnan Aktiv medlem

    Jag tänkte ta med mig familjen, eller åtminstone sonen på en tur till någon flygplats (instrumentflygplats) och äta lunch eller ta en fika och sen flyga tillbaka till hemmabasen V-ås igen. Vore en kul grej som man bör göra några ggr per år tycker jag..

    Kan någon tipsa om bra ställen inom max en timmes flyg från V-ås (ej örebro då vårt landningskort nog inte gäller där)
    Borlänge sägs ha en bra restaurang lättillgänglig men hur är det att ta sig in från plattan till terminalen utanför tornets öppettider? Generellt förresten?
    Alla/de flesta flygplatser har säkerligen nån form av cafeteria/restaurang men hur är det att ta sig in där utanför tornets öppettider?

    Jag har finkammat textdelen i Aip på en del flygplatser men där står ingen sån info. Dessutom .när jag ändå frågar- Hur bär man sig åt om tornet är öppet? Nämner man bara att man avser fullstopp med tillträde in i terminalen och får då vidare instruktioner, eller har tornet inget med det att göra?
    Säkert en baggis men jag har aldrig gjort detta.. under skolningen fick man bara göra en studs.. var lite dåligt kan jag tycka i efterhand.
     
  2. Fredan

    Fredan Medlem

    Torn och flygplats kan vara två olika arbetsplatser, men är tornet öppet är nog med största sannolikhet terminalen öppen också. Ett bra sätt är att ringa flygplatsen och kolla. Annars går det ju att fråga tornet hur du tar dig in i terminalen medan du taxar in till plattan. Utanför tornets öppettider måste du nog ringa och fråga. Sen kan det vara spännande att ta sig ut till flygplanet igen, men har du med dig cert, loggbok och leg med dig in så går det nog bra. Tycker hittills alla personer jag träffat på flygplatser varit väldigt serviceminded.
     
  3. LEE

    LEE Medlem

    De gånger jag besökt Örebro har det gått bra att säga till tornet att man vill taxa till klubben och parkera där. Skriver man in sig på klubben så dras ingen start/landningsavgift. Skavsta lär väl fungera bra, men varför inte planera en fin tur till Visby på ca 3 timmar tur och retur om det är en årlig flygresa?
     
  4. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Om man nöjer sig med gräsfält är Stegeborg att rekommendera
     
Laddar...

Dela sidan