Mall för loggboksuppföljning?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 13 Maj 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 6 medlemmar.
  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej,

    Tänkte upprätta en loggbokskopia i Excel. Någon som sitter inne på en bra mall som jag skulle kunna utgå ifrån?
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  3. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Tack för tipset! Utvärdera gärna om det går att bokföra med timmar och minuter (dvs inte tiondelar) på ett bra sätt. Jag föredrar att skriva minuter, och jag har aldrig lyckats får Excel (eller google calc) att summera minuter och timmar...
     
  4. control

    control Välkänd medlem

    Skicka mailadress till mig så skickar jag min mall, den är upplagd så som KSAB-boken så man får sammanställning uträknad per sida osv. Jag kör dock decimalt, inte tim/min.
     
    • Gillar Gillar x 1
  5. glider

    glider Ny medlem

    Jag har fått till det med Format Cells->Custom och skrivit in: [t]:mm sedan skrivs tiden in som 00:00:00
    Exempelvis 09:40:00 är 9 timmar och 40 minuter. Sedan kan man summera mm så länge alla celler man jobbar med timmar och minuter har rätt formatering och man skriver in tiden med rätt format.
     
    • Gillar Gillar x 2
  6. control

    control Välkänd medlem

  7. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    • Gillar Gillar x 1
  8. dypen

    dypen Medlem

    Godt fornøyd med myWebLog, topp service når jeg tok med min tidligere logbook som ble importert av myWebLog personalet slik at jeg bare kunne gå inn og fortsette føring av flygetid. Nå har jeg komplett logbook på myWebLog fra dag en :)
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan