Närmare flyget

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av airborne, 9 Augusti 2006.

  1. airborne

    airborne Ny medlem

    Hallå!

    Ska nu börja plugga i Västerås till Flygtekniker, ser fram emot att få komma närmare flyget. :tupX2 Kanske man får lära sig lite nyttiga saker.
     
  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Lycka till! :)

    Blir du certifierad flygtekniker när du är klar med utbildningen eller måste du gå som "lärling" ett tag innan du får verka fullt ut som tekniker?!
     
  3. airborne

    airborne Ny medlem

    Tackar! :)
    Vad jag har förstått, så blir man certifierad tekniker, men då krävs även att man läser påbyggnadsutbildningen på ett år, vilket det absolut är värt att göra. Vilket certifikat det är fråga om är jag osäker på, det är antingen "Category B1" (tekniker med mekanisk inriktning) eller "Category B2" (tekniker med el- inriktning). Ja, jag tror man måste jobba/praktisera ett visst antal timmar innan man får certifikatet. :)
     
  4. cheetah1

    cheetah1 Ny medlem

    B2 finns det väl för närvarande inga utbildningar till i Sverige, efter vad mina lärare har sagt..
    Jag läser själv flygteknik i Ljungbyhed, men jag ska nog inte fortsätta som tekniker.. Jag kanske ska försöka få jobb som mekaniker och jobba med det ett par år innan jag söker in på flygledarutbildningen.. ;)
     
Laddar...

Dela sidan