Nordic Flight Training - erfarenhet?

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av AnnaZ, 6 Februari 2018.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. AnnaZ

    AnnaZ Ny medlem

    Hej!

    Finns det någon här som har erfarenhet av Nordic Flight Training i Malmö, Sturup?
    Jag hittar nästan ingen information på nätet och de verkar vara ganska svåra att få tag i. Någon som tagit en kurs där, haft kontakt med dem osv. Vad är eran uppfattning?

    Tacksam för hjälp!
     
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Sturup Flygklubb kör väl sina elever den vägen. Jag vet tyvärr inte mycket om dem men de delar väl lokaler med klubben.
     
  3. AnnaZ

    AnnaZ Ny medlem

    Ja de kan mycket väl stämma!
     
  4. Larscho

    Larscho Moderator

    Vad för träning/utbildning är du ute efter?
     
  5. AnnaZ

    AnnaZ Ny medlem

    Hela trafikflygarutbildningen, men tänkte kanske först PPL på Nordic och sen söka vidare, eller stanna kvar...
    Därför jag letar efter recensioner och andras upplevelser av Nordic!
     
  6. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Har bara kört utcheckning på en maskin på Sturup flygklubb med en av Nordics lärare. Väldigt positivt intryck men jag vet inte inte så mycket mer om skolan.

    Sen antar jag att du redan känner till www.southsweden.se som håller till på Sturup. Jag tog IR där tidigare och känner till några som även tagit ATPL där. Alla är nöjda. De hade en lite väl enkel och oproffsig hemsida tidigare som gav lite fel intryck. Nu har skolan fått en ny och entusiastisk ägare så mycket nytt är på G!
     
  7. Larscho

    Larscho Moderator

    Börja med att köra 2-3 lektioner där för att få lite vibbar från skolan och flyglärarna. Sedan, när du är klar med ditt PPL, kan du köra resten av utbildningen på South Sweden, Diamond Flight Academy, Airways eller någon annan av skolorna som kör hela utbildningarna. Gör ditt PPL så nära där du bor som möjligt.
     
Laddar...

Dela sidan