Norrlandskartor?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredde, 10 November 2007.

  1. Fredde

    Fredde Ny medlem

    Med en nergradering till PPL-certifikat :))) förhoppningsvis hägrande runt horisonten under nästa säsong börjar jag umgås med lösa planer på ett flygande återbesök i mitt hemland - d v s Norrland - antingen nästa eller nästnästa sommar. Mellansverige ligger ju ganska avsides beläget, så flyg är det enda ressätt med vilket tidsåtgången för att resa upp blir lite mer lagom.

    Inför den resan blir det naturligtvis att skaffa uppdaterat kartmaterial, men tills dess kan man ju drömma, planera och fundera. Därför undrar jag om det är någon som händelsevis har utgångna och ersatta TMA-kartor över Norrland som ligger och skräpar?

    Att investera en tusenlapp i kartor nu som ändå kommer att vara inaktuella när det är dags känns inte motiverat...
     
  2. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Hej Fredde,
    Om du talar om vilka områden du behöver så mailar jag kartor till dig. De borde innhålla tillräcklig info för grovplanering. Men de kartorna får du inte sprida vidare av copyrightskäl. Jag kommer så småningom, och förhoppningsvis före nästa sommar att ge ut elektroniska kartor ihop med det GPS-program som jag har börjat utveckla. Programmet kommer att vara donation-ware, dvs avgiften blir frivillig och var och en betalar vad hon/han tycker att det är värt. Första versionen kommer nog att sjösättas under kommande vecka.

    Hälsningar/Allan
     

Dela sidan