Obama

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av Anders Lidén, 30 Augusti 2013.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 11 medlemmar.
  1. Anders Lidén

    Anders Lidén Aktiv medlem

  2. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    Haha, Obama får väl tycka att han har "särskilda behov":
    "Vid särskilda behov som är direkt kopplade till statsbesöket kan undantag medges efter tillstånd från polisen."
    Vi får hoppas att "polisen" har vaknat på den frikostiga sidan...;)
     
  3. control

    control Välkänd medlem

    Helt sjukt egentligen
     
  4. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Det ryktas att det redan finns "amerikanska" helikoptrar i Stockholm...någon som vet och/eller har en fin bild?
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  6. Duqu

    Duqu Ny medlem

    Angående Obama.
    Idag runt 12:30 gick en förmodad 340 med radar-antenn på flygkroppen ner på Bromma. (kan ha sett fel på 340 och 2000-modellen)
    Vad jag kunde se var dock denna version helvit i färg jämfört med flygvapnets musgråa dito, se bildlänken:
    http://defense-update.com/images_new1/s340_erieye.jpg
    Med tanke på Obama, att det står en mobil radarstation på berget vid Hagaparken och nu dagens 340 flight borde några fler här ha
    sett detta,- det var ju mitt i lunchen som 340:an dök upp och strök över DN skrapan innan landning.
    Sen vräker gatukontoret upp betongsuggor på ställen där Obama inte angetts som besökare, se gärna utanför Stadshuset t.ex så vad
    är grejen med den flygande radarstationen, speciellt som den var helt vit i färgen, och den onormala trafiken runt Bromma.
    Är ni hundra på att Obama:s gubbar inte kan sätta kärran där istället ?
     
  7. AlohaBird

    AlohaBird Ny medlem

    AOPA har utryckt sin kritik av flygförbudet i Sthlm TMA för att visa att man inte accepterar övergrepp från myndigheter. Jag vill hålla med om detta liksom att det saknar proportionalitet.
     
  8. Airborne again

    Airborne again Välkänd medlem

    Man får flyga med normalklassade lätta flygplan i det yttre restriktionsområdet, men inte med UL. Vad är det för vits med den skillnaden?

    Man får också flyga privatflyg men inte bruksflyg. Återigen undrar jag hur man resonerat.
     
  9. lindspöjken

    lindspöjken Aktiv medlem

    SE-052 Saab 2000 AEW&C patrullerar Jönköping - Hällefors ons lunch.
     
  10. Larscho

    Larscho Moderator

    Det är väl samma resonemang som att det är lägre utbildnings- och underhålls-krav UL vs Normalklass. D.v.s inget.
     
  11. Simon

    Simon Aktiv medlem

    Ligger 10 kärror i väntläge för landning arlanda nu. AF1 ska tydligen upp nu.
     
  12. OskarSandsjo

    OskarSandsjo Ny medlem

    AF1 lämnar Sthlm! :) Tog ett bra tag innan han dök upp på radarn av förståeliga skäl!


    [​IMG]
     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...

Dela sidan