Olika synkrav FAA/JAA

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av Dani, 29 Augusti 2007.

  1. Dani

    Dani Ny medlem

    § 67.103 Eye.

    The FAA reports Eye standards for a firstclass airman medical certificate are:

    (a) Distant visual acuity of 20/20 or better in each eye separately, with or without corrective lenses. If corrective lenses (spectacles or contact lenses) are necessary for 20/20 vision, the person may be eligible only on the condition that corrective lenses are worn while exercising the privileges of an airman certificate.

    (b) Near vision of 20/40 or better, Snellen equivalent, at 16 inches in each eye separately, with or without corrective lenses. If age 50 or older, near vision of 20/40 or better, Snellen equivalent, at both 16 inches and 32 inches in each eye separately, with or without corrective lenses.

    (c) Ability to perceive those colors necessary for the safe performance of airman duties.

    (d) Normal fields of vision.

    (e) No acute or chronic pathological condition of either eye or adnexa that interferes with the proper function of an eye, that may reasonably be expected to progress to that degree, or that may reasonably be expected to be aggravated by flying.

    (f) Bifoveal fixation and vergencephoria relationship sufficient to prevent a break in fusion under conditions that may reasonably be expected to occur in performing airman duties. Tests for the factors named in this paragraph are not required except for persons found to have more than 1 prism diopter of hyperphoria, 6 prism diopters of esophoria, or 6 prism diopters of exophoria. If any of these values are exceeded, the Federal Air Surgeon may require the person to be examined by a qualified eye specialist to determine if there is bifoveal fixation and an adequate vergencephoria relationship. However, if otherwise eligible, the person is issued a medical certificate pending the results of the examination.

    ---------------------------------------------------------

    Om jag fattat det rätt så finns det inget krav på synen utan korrigering i USA? Du kan se hur dåligt som helst så länge det går att korrigera till angivna värderna?

    Men jag är nästan helt säker att det finns en gräns att du inte får se sämre än +/- 3 dioptrier utan korrigering om du skall ta CPL i Sverige eller Europa (JAA?

    Stämmer detta verkligen?
    Du kan flyga för ett amerikanskt bolag USA-EU och inte uppfylla kraven för att få flyga för ett europeiskt bolag EU-USA?
     
  2. DanielW

    DanielW Medlem

    Det är väl -5 och +3 inom JAA. Sedan får det inte skilja mellan hö och vä öga för mycket, det värdet vet jag dock inte.
    Det är korrekt isf att du kan flyga N-reggat i Sverige men inte SE reggat i USA. Svenska regler(JAR-FCL 1) gäller ju som bekant inte N reggat.
     
  3. Almestad

    Almestad Medlem

    Gränserna ligger idag på +5/-6 (-5 med glasögon) har jag fått för mig.
     
Laddar...

Dela sidan