Pimp my plane!

Diskussion i 'Flygteknik' startad av Jonas, 18 Maj 2011.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

  2. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Grym kärra!
     
  3. dypen

    dypen Medlem

    Dessverre ser vi sjelden eller aldri noe lignende på hjemmelige trakter, av og til er det noen fine nyere maskiner eller sporadisk velholdte eldre! Mengden er eldre private / klubbmaskiner med lakk som holder med et nødskrik og instrumentpanel med store hull etter eldre avionikk som er byttet ut. Vis oss flere fly hvor det kosmetiske er bra, utvendig som innvendig? :)

    http://www.schemedesigners.com

    AOPA`s 2011 maskin C-182, en drømmemaskin :)

    [​IMG]
     
  4. dypen

    dypen Medlem

  5. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

  6. stellann

    stellann Aktiv medlem

    Sma

    Vi flyger för övrigt just en sån 182 SMA (enda i skandinavien men tre andra i Finland) i min klubb.
    Luftens SUV, motsvarar ungefär en Volvo XC 90 med snåldiesel.
     
  7. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Varför inte större genomslag i Sverige? Tillförlitligheten?
     
  8. stellann

    stellann Aktiv medlem

    ?

    Svårt att hitta ett plan med större tillförlitlighet. Däremot kan det ju vara problem att hitta service på nära håll. (Förväxla den inte med konverterade bilmotorer typ Thielert o comp.)
     
Laddar...

Dela sidan