PPL teorin

Diskussion i 'Certifikat & behörigheter' startad av FOAlexander, 17 Februari 2009.

  1. FOAlexander

    FOAlexander Ny medlem

    Hej alla .
    Jag undrar om man FÅR göra sin teori på egen hand men skriva testerna på någon flygklubb där det finns någon som övervakar en. Inte direkt en Distans kurs men något åt det hållet, hoppas ni förstår vad jag menar. :unsure
     
  2. Kalle

    Kalle Medlem

    Svaret är helt enkelt nej. Du måste vara inskriven och närvara på en godkänd kurs.
     
  3. wetterström

    wetterström Ny medlem

    Det har kommit någon ny grej som ska tillåta detta sätt att läsa teorin på. Jag vet inte så mycket om det, har bara läst i nån tidning, men ta kontakt med ksak så kan du säkert få mer info :)
     
  4. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Det bästa är väl att kolla direkt med Transportstyrelsen?
     
  5. Johan_89

    Johan_89 Ny medlem

    Jag gjorde det för någon månad sen.
    Men tydligen måste man vara inskriven på en flygklubb för att få svar från dom. Dom frågade vilken klubb jag var inskriven på, svaret från mig blev att jag inte är inskriven på någon klubb än, och efter det fick jag inget svar.:tdow

    Mvh Johan
     
  6. SE-AFB

    SE-AFB Medlem

    Påminn dom! Självklart måste man kunna få ett svar utan att vara med i en flygklubb...
     
  7. Göran

    Göran Medlem

    Japp, dom är en myndighet och måste svara på frågor ovavsett vem som ställer dom , det finns det lag på!

    Göran
     
  8. TOC

    TOC Ny medlem

    Gäller det även frågor via e-mail?

    Fick svar ca fem år sedan att frågan mottagen,vidarebefordat till rätt enhet.
    Väntar.........:e
     
  9. Göran

    Göran Medlem

    Det gäller i princip även för e-post ,men då bör den ställas till någon oficeiell adress, som diarieförs annars så blir det svårt att driva saken.

    Göran
     
  10. Johan_89

    Johan_89 Ny medlem

    Då ska jag ta och maila henne på transportstyrelsen igen, och se om/vad jag får för svar. Sen när jag vet, så publicerar jag det här, för det är ju inte bara jag som efterfrågat PPL-distanskurs i sommar, här på forumet :)

    Jag kan även tillägga att jag skickade frågan till "TS" den 28de Januari och fick svaret 29de januari.

    Mvh Johan
     
Laddar...

Dela sidan