Privatflygets utveckling?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Magnus, 22 Mars 2007.

  1. Magnus

    Magnus Ny medlem

    Hej.

    Jag går i tankarna att påbörja en flygutbildning. Tidigare har fått en hel del bra tips här på forumet om vad jag bör tänka på när jag väljer mellan att ta ett UL - eller PPL-certifikat.

    En annan fråga jag har som dök upp är hur privatflyget kommer att utvecklas i framtiden?

    Vad har ni för tankar om det?! Vad tror ni kommer hända på lite längre sikt?

    /Magnus
     
  2. kapten_nilsson

    kapten_nilsson Ny medlem

    Som det verkar lägger regeringen på skatt på bränslet.
    Vilket kommer att medför att våra hobby, som redan är dyr, kommer att bli ännu dyrare. :tdow

    Men det är det värt... för den upplevelsen som man får när man flyger. Den är värd mycket! :tup
     
  3. Djin

    Djin Ny medlem

    Visst, kommer det bli dyrare. Men vänta några år så kommer det komma en lösning på det hela.
     
  4. kapten_nilsson

    kapten_nilsson Ny medlem

    Är det något speciellt du tänker på? Visst får vi hoppas på en positiv framtid inom privatflyget.
     
  5. Magnus

    Magnus Ny medlem

    Det jag tänkte på främst är vad en flygtimme kommer att kosta (om vi pratar PPL) i framtiden? Det är ju endå det som kommer att vara gränssättande för hur mycket man anser sig ha råd att flyga. Efterfrågan på olja ökar ju konstant runt om i världen samtidigt som oljetillgångarna minskar, dvs bensinpriset stiger på sikt. Ser man det ur det perspektivet kan det ju tämligen se lite mörkt ut.

    Vi får hoppas att det kommer ny teknik som gör flygplanen mer bränslesnåla i kombination med flygkroppar i lättviktsmaterial.

    Vad händer inom utvecklingsområdet för privatflyget? Någon som är mer insatt än vad jag är?

    Det skulle vara kul att höra vad framtiden har att erbjuda! För jag misstänker att det inte är någon flygfantast som vill ge upp flygandet?! :e
     
Laddar...

Dela sidan