Reseberättelse

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Domino, 31 Juli 2007.

  1. Domino

    Domino Ny medlem

    Som flygelev och drömmare läser jag gärna om intressanta flygningar.
    Själv är har jag 3 ungar och målet är att ta ut hela familjen på Europa-turné. Men man undrar hur det funkar...

    Här har ni en reseberättelse (för er som orkar med norska) från en familj med 2 barn som flög från Oslo till Korsika på solsemester... i ett SEP förstås. Bra och utförligt berättat som sina erfarenheter.

    http://oslo.flyklubb.org/index.php?option=com_content&task=view&id=90&Itemid=42
     
  2. dypen

    dypen Medlem

    Ikke noe problem Domino......
     
  3. Rikard

    Rikard Medlem

    dypen: :tupX2
     
  4. allan.emren

    allan.emren Medlem

    Precis dom det syns i den här trevliga berättelsen är GA ett idealiskt sätt att resa med barn i alla åldrar. Små barn somna ganska snart efter start och sedan dröjer det inte länge förrän man är framme vid dagens etappmål. Litet äldre barn tycker det är roligt att titta ut. Man flyger ju tillräckligt lågt för att det skall finnas något roligt att titta på. För att göra det ännu trevligare så ta med ordentligt med fika så att ingen sitter och blir hungrig.

    Så tidigt som möjligt bör man lära barnen att packa och att bära sitt bagage själva. De lär sig gnaska fort hur tråkigt det är att släpa på en tung packning, så det blir flygning med lätt bagage.

    Och glöm inte påminna alla om att de måste kissa före start.
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Vilken resa! Det är lätt att förstå att det krävs en hel del planering innan man ger sig iväg!
     
  6. Charlie

    Charlie Ny medlem

    Mycket intressant läsning.
    Jag har en liten framtidsplan på att flyga ner till Nice, kanske någon gång redan nästa år .....om ekonomin plötsligt skulle få för sig att tillåta en sådan flygning förståss:)

    www.flygarn.se
     
Laddar...

Dela sidan