Simulatorpilot Arlanda *Jobb*

Diskussion i 'Nyhetstips' startad av TobbeMieden, 1 Mars 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    Någon som är i behov av extrajobb ?

    http://annonsoversikt.monster.se/Simulatorpiloter-Arlanda-jobb-Stockholms-län-Sverige-130092340.aspx

    -.----------------------------------


    Simulatorpiloter-Arlanda

    Manpower Student vänder sig till dig som är aktiv student på något av landets universitet och högskolor. Vi erbjuder extrajobb inom alla områden hos spännande företag i de flesta branscher. Hos oss lägger du grunden för din framtida karriär genom att bygga upp ett attraktivt CV och ett stort kontaktnät samtidigt som du drygar ut studiekassan. Twittrar du? Ta del av Manpower Student jobb genom att bli en Follower av www.twitter.com/Studentjobb

    Arbetsbeskrivning
    Som simulatorpilot ingår du i ett team av simulatorpiloter och din arbetsuppgift består i att simulera pilot vid utbildning av flygledare. En lokal utbildning/träning för detta kommer att genomföras med start i mars, dagtid. För att vara aktuell för tjänsten måste du kunna medverka vid denna period. Det är även viktigt att du har möjlighet att arbeta mycket under perioden mars-maj.

    Vem är du?
    Tjänsten är en timanställning och vi förutsätter att du har annan sysselsättning vid sidan om såsom studier eller annat arbete. Vill du hellre arbeta som underkonsult och fakturera oss via ditt eget företag går det också bra. Behovet är varierande, i genomsnitt ca 3 arbetspass i veckan både dag- och kvällstid.

    För denna tjänst krävs radiotelefonicertifikat eller motsvarande kompetens som flygledningskännedom och/eller flygtrafikledningskunskap. Innehar du flygcertifikat och -timmar är det meriterande. Du talar svenska och engelska obehindrat och har mycket god datorvana. Du har bra simultanförmåga, är stresstålig och klarar av att arbeta i ett högt tempo.

    Du är också flexibel och noggrann, har ett bra minne och är en god kollega. Då man ibland arbetar skift är det viktigt att du kan arbeta oregelbundna tider. Annan huvudsaklig sysselsättning som studier eller annat arbete är en förutsättning för anställning. Vill du arbeta som underkonsult och fakturera oss går också det bra.

    Vad kan vi erbjuda dig?
    Genom att vara anställd på Manpower har du möjlighet att bygga på ditt cv och skaffa dig olika erfarenheter och meriter. Vi har kontakt med många olika företag vilket öppnar mycket dörrar för dig som konsult.

    Kontaktperson
    Välkommen att kontakta Caroline Lyngen på 018-18 59 74 för mer information. Ansöker gör du snarast möjligt via länken nedan. Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

    Vi ser fram emot din ansökan!
     
  2. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Låter som ett kul extrajobb! Det här tänker jag titta närmare på!
     
  3. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    toppen..håll oss uppdaterade..hoppas du får det :)
     
  4. Adam

    Adam Aktiv medlem

    Vid närmare eftertanke är jag faktiskt inte säker på att jag har tillräckligt med tid över... :( Men det är i alla fall värt att undersöka. Spontant känns det som att urvalet inte är alltför brett (engelskakunskaper, radiocert och flygintresse? Kanske borde de leta på "flightspotter"-bergen runt flygplatsen!).
     
  5. Tomcaten

    Tomcaten Aktiv medlem

    De har redan tillsatt tjänsten. Jag ville ha arbetet men jag skickade in ansökan en-två veckor efter annonsen kom ut och fick svar att vi har redan hittat våra sökande.
     
Laddar...

Dela sidan