Sura piloter ?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av TobbeMieden, 14 Mars 2014.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 4 medlemmar.
  1. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    Jag satt på en SAS flygning mellan CPH och ARN för några dagar sen.

    Brevid mig satte sig en Kapten från SAS och bakom honom en F/O.

    Då jag satt med min flygteori så passade jag på att när vi kommit upp på höjd att ta tillfället i akt att ställa några frågor.

    Så kort och gott så frågade jag om han hade tid och ork för lite frågor
    -Ja visst svarar han glatt, vad undrar du över ?

    Jo det är såhär att jag håller på att plugga PPL teori och undrade om du eventuellt skulle kunna svara på lite funderingar jag har.

    Svaret jag fick var väldigt snöpligt och surt..nee det där får du minsann ta med någon annan som orkar.
    Inte mitt jobb att agera teori lärare.

    Blickade bakåt mot styrman som i sin tur bara skakade på huvudet när jag var på väg att fråga honom om han eventuellt skulle kunna ta sig tid så han försvann i sin tidning.

    Vad är era erfarenheter när ni tagit tillfället i akt att fråga andra piloter ni stöter på ute ?

    Som tur var så när vi landat så kom en pilot ifrån Thomas Cook som satt raden bakom styrman att han gärna hade hjälpt om han hade fått frågan.

    Lite trist attityd från Kaptenen, han kunde gott bara sagt att sorry haft en lång dag så jag vill helst vara ifred så hade det räckt.
     
  2. Lennart

    Lennart Välkänd medlem

    Han var nog mest orolig att du skulle ställa frågor han inte kunde svara på.
    Då skulle han känna sig dum!! Hehe
     
    • Gillar Gillar x 2
    • Håller med Håller med x 1
  3. BosseB

    BosseB Aktiv medlem

    Finns väl stroppiga personer i alla branscher, men lite trist attityd oss piloter emellan tycker jag
     
  4. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    han kanske hade en sån dag men i och med att han var så trevlig och tillmötesgående till en början och sen tvärvände när jag nämnde teorin..nåja ingen stor sak av detta men jag vart lite förvånad bara, tycker att alla som flyger och är på väg att lära sig delar ju ett intresse men men...
     
  5. TobbeMieden

    TobbeMieden Medlem

    jag har nu mött SAS trevligaste pilot som motpol till mitt första inlägg i denna tråden som inte kunde sluta prata flyg och flygteori mellan London och Arn i veckan, fick svar på allt och lite till så pass att mina öron blödde och jag var tvungen att ta en tupplur hemma :)
     
    • Gillar Gillar x 1
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Vad kul (y)
     
Laddar...

Dela sidan