Swedish TT EM i historisk RoadRacing 21-23 Juli 2017

Diskussion i 'Flygevenemang (arkiverad)' startad av wernvik, 5 Juni 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 3 medlemmar.
  1. wernvik

    wernvik Medlem

    Den 21-23 Juli kör vi EM i Historisk RoadRacing på Anderstorp. Givetvis finns det möjlighet för de som vill komma och titta att flyga ner. Landning innan Racestart och start igen direkt efter målgång.

    Flygplatsen är nu återöppnad och finns som ESMP.

    PPR krävs: johan@ambulansservice.se

    mer info på www.arc.nu
     
    • Gillar Gillar x 4
  2. Larscho

    Larscho Moderator

    Perfekt utflyktsmål för den intresserade!
     
  3. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Så banan öppnar mellan dagarna då, så det går att göra en dagsutflykt?
    Vilka tider är det? Om jag läser hemsidan rätt är det race mellan 09 och 18. Är banan tillgänglig direkt före/efter dessa tider, eller är behöver man lägga på lite?
     
  4. wernvik

    wernvik Medlem

    @Merf

    Banan är öppen för start och landning mellan dagarna. Dock krävs PPR så att vi kan komma överens om tider då det är arbete på banan under denna tid som behöver pausa vid start och landning. Sista tid för landning på
    Morgonen blir troligen 8:00. Sedan tillåter vi start så snart sista racet är avflaggat vilket blir mellan 17 och 18. Beroende på hur tidsschemat kommer att se ut så kan det möjligen gå att lösa start eller landning i någon paus om så behövs.
     
    Senast redigerad: 9 Juli 2017
    • Gillar Gillar x 2
  5. Merf

    Merf Aktiv medlem

    Tackar för informationen!
     
  6. wernvik

    wernvik Medlem

    • Gillar Gillar x 1
  7. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Jag planerar att flyga dit om det blir bra väder i år =)
     
  8. wernvik

    wernvik Medlem

    Du är hjärtligt välkommen! Hör av dig när det närmar sig så får du PPR och så gör vi upp detaljerna!
     
    • Gillar Gillar x 1
  9. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Tack! Jag har skickat email.
     
  10. wernvik

    wernvik Medlem

    Flygvädret ser ju fint ut inför imorgon så jag puffar lite extra för er som inte vet vad ni ska göra med lördagen. Kom ner och titta på fin racing!
     
    • Gillar Gillar x 1
  11. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Här kommer några bilder från gårdagens event: https://www.dropbox.com/sh/jt5xwe5wvwl0je9/AAB5fVOns0FI7Tb0PJId9X65a?dl=0

    De får användas fritt så länge mitt namn ackrediteras.

    Stort tack till Johan Wernvik för hans välkomnande! Det var ett väldigt trevligt event som även rekommenderas varmt för andra motorintresserade piloter. Det var lite synd att vi var det enda flygplanet som var på plats, vädret var kanon.
     
    • Gillar Gillar x 3
  12. Dimme

    Dimme Aktiv medlem

    Här kommer ett klipp också:

     
    • Gillar Gillar x 1
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan