Testa på att flyga med någon

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Pantera, 1 April 2007.

  1. Pantera

    Pantera Ny medlem

    Jag är en väldigt flygintresserad 15-åring som funderar på att börja ta UL om 1 år, alternativt PPL om tre år.

    Jag undrar om det är någon i Göteborgsområdet som jag skulle kunna få testa på att flyga med, i syfte att se om jag vill lägga ner pengarna som certifikatet tar?
     
  2. Patrik

    Patrik Ny medlem

    Hejsan!

    Jag förstår inte riktigt hur du tänker.. om det så är för att du inte är riktigt medveten om vilka åldrar som gäller. Vad jag vet så är det 16 år för att få elevtillstånd för att kunna skola bla PPL och 17år för att inneha ett PPL.
    Hur det funkar med elevtillstånd och så med UL kan jag inte svära på.. Det enda jag hört är att för att ta ett UL cert behöver man vara 18 år.

    Jag tror säkerligen att där är en del som kan tänka sig ta med dig på en provtur omse det är en UL kärra eller en vanlig SEP maskin i göterborgsområdet...

    Hoppas detta hjälpte lite granna.. annars är det bara att höra av dig..
     
  3. Pantera

    Pantera Ny medlem

    Det jag menar är att jag ska börja fixa iordning med elevtillstånd m.m om ett år, för att senare läsa till UL. Det jag hörde var att man kunde ta det vid fyllda 17 år. Fast jag ska allt kolla upp det.
     
Laddar...

Dela sidan