Tillfälligt ta bort sektorerna från kartan?

Diskussion i 'Android-applikation' startad av Lai, 27 Oktober 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Bevakare:
Den här tråden bevakas av 2 medlemmar.
  1. Lai

    Lai Ny medlem

    Hej,
    Bra funktion. Finns det möjlighet att lägga till en funktion som gör att man tillfälligt kan ta bort sektorerna från kartan (eller andra linjer och punkter för den delen). Jag tycker det blir lite plottrigt.

    Edit: Postade i fel forum. Inlägget gäller framförallt android-appen.
     
  2. ankan

    ankan Medlem

    Tjena!

    Hmm, du har en poäng. När det gäller Android-applikationen är det ganska lätt gjort att lägga till viss möjlighet att välja vad man ser för något.

    Jag skulle vilja ha lite input innan jag eventuellt gör en förändring. Vilket av följande alternativ är bäst?

    1: Segelsektorerna syns aldrig i Android-appen
    2: En ny checkbox i settings, där man kan välja att slippa se just segelsektorerna.
    3: Applikationen använder data från GPS, och visar inga luftrum på kartan som inte är inom 2000 fot från nuvarande höjd (dock med möjlighet att få all luftrums-info när man klickar i kartan).

    Finns det någon annan information som man skulle vilja kunna ta bort?

    /Anders
     
  3. Lai

    Lai Ny medlem

    Hej,
    Nu talar jag såklart endast för mig själv. Jag tycker att alternativ 2 är bäst. Normalt sett behöver jag nog inte flygsektorerna men jag kan tänka mig att det finns tillfällen där man kan vilja kolla upp dem, antingen i luften eller innan på backen.

    När det gäller annan information som kan vara bra att ta bort kan vara "fixar", det vill säga inpasseringspunkter, obstacles, ortsnamn, flygplatser och sånt, så att endast luftrumsindelningen syns. Det kan ev. också räcka med att man tar bort själva namnet så att endast punkten blir kvar. Jag vet nog inte riktigt. Det jag stör mig mest på är nog ortsnamnen.

    En bra setup som jag skulle vilja ha är till exempel en skärm med luftrumsindelning, R-områden och inflygningspunkter (dock utan namn på inflygningspunkterna/väntlägena - detta eftersom man känner till vad dem heter).

    I övrigt vill jag bara säga: bra jobbat med appen! Jag gillar den icke-kommersiella inställningen och de smarta funktionerna, särskilt att man kan lägga AIP-karta som bakgrund - hur bra som helst.
     
Laddar...
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan