Tips: 1000 frågor online

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av Jonas, 11 Juli 2007.

  1. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Sitter just nu i slutfasen med teoriproven. Hittade häromdagen http://www.flygcert.se/ Här kan man öva 1000 frågor online.

    Helt ok faktiskt! Kostar dock 50 spänn för tre dagar.
     
  2. gramlin

    gramlin Medlem

    Lycka till imorgon! :)
     
  3. Danny

    Danny Ny medlem

    Är det andra frågor än de som finns i böckerna 1000 frågor?
     
  4. Danny

    Danny Ny medlem

    P.S. Hur gick provet?
     
  5. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations


    :( Har tre moduler kvar men skrev bara en modul idag, aerodynamik... Bommande den tyvärr. Fixar 100% i 1000 frågor men det känns som man uppdaterat frågorna på luftis en hel del. Det var en hel del frågor som verkade ha två giltiga svar.

    Hoppades att onlinefrågorna var lite annorlunda, det känns som de innehåller några nya frågor men luftis verkar ha reviderat frågorna rejält senaste åren.

    (Tack Gramlin, hoppas det går bättre nästa gång).

    Förresten är det någon som har någon kommentar om proven? Ni som är klara, hade ni problem med någon modul?
     
  6. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Jonas, det intryck jag fick av teoriproven när jag gjorde dem för några år sedan var att LFS hade valt att lägga tonvikten på det svenska språket och språkförståelsen, med en meningsbyggnad (i frågorna) som till och med jag stundtals upplevde som onödigt byråkratisk och tillgjord.

    Man kan fråga sig om syftet från myndighetens sida var att kontrollera elevens kunskaper avseende flygteori eller dess allmänna språkkunskaper i svenska!?

    Lycka till med proven!

    Mvh
    Fredrik
     
Laddar...

Dela sidan