Tips på bra vingstaghållare för GoPro-kamera?

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Kristoffer79, 19 Juli 2019.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. Kristoffer79

    Kristoffer79 Medlem

  2. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Hej, jag har använt markförankringsringarna på Piper och Cessna att fästa kameran på. Två lite större brickor med en skruv igenom och sen fixa till ett fäste till kameran på det. Vill minnas att jag för ena sidans bricka använde ett vinklat spikbleck som jag donade lite med. Ena ytan blev således bricka mot ringen och den andra ytan plåt för fäste av kamera.
     
  3. wernvik

    wernvik Medlem

    Även jag fäster i ringarna. Jag använder ett swivelfäste från https://mypilotpro.com/

    Funkat kanon och väldigt hjälpsam kundtjänst.
     
  4. Kristoffer79

    Kristoffer79 Medlem

    Tackar för svar. Det är till en Bellanca, och det planet har inte riktigt ett sånt fäste. Det planet har en öggla man drar ner, så är inte riktigt fast. Men det kanske går ändå, får kolla upp det..
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

  6. Per D

    Per D Aktiv medlem

    Bild 1: Så här såg den mojängen ut som jag försökte beskriva som är gjord av spikbläck. Jag blev lite inspirerad av länkarna i tråden till proffsvarianterna så jag åkte till cykelbutiken och köpte ett excenterlås till en sadelstolpe som nu ingår i kitet istället för M6-skruv med låsmutter:) Justering av grovlängden görs med småbrickor.

    Bild 2: Jag köpte ett handledsfäste till en GOPro (orginaltillbehör) som jag använt nu på semestern. Jag tror att en sån skulle funka att använda som fäste på ett vingstag! Den är lite gummerad mot anläggningsytan så det är nog bara att dra på med kardborrebandet.
    9AAFDB38-AA28-4398-8E18-7D4C0236C865.jpeg
    Bild 1

    D822CE70-C8E0-47B9-869A-3BB9AB598B31.jpeg
    Bild 2
     
    • Gillar Gillar x 2
  7. FL95

    FL95 Medlem

    Jag har fäst min GoPro i de smala vertikala stöttorna som sitter mellan vingen och vingstöttorna på en Bellanca Decathlon med GoPros cyckelstyre-fäste, funkade utmärkt.
     
Laddar...

Dela sidan