Tips på flygfält att besöka i Sverige efterfrågas

Diskussion i 'Café Flygfyren' startad av Fredrik, 28 Januari 2007.

  1. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Hej. Jag tänkte höra med er på forumet om ni har tips på några bra flygfält som är värda ett besök. Från och med juni 07 till juni 08 ska jag flyga minimum 12 timmar för att uppfylla kraven och få min SEPL-behörighet förlängd.

    Självklart önskar jag att det blir mer flygtid men det kommer åtminstonne att bli de timmarna och då tänkte jag försöka göra några längre flygningar. Jag upplever att det är de man verkligen lär sig något på. Man kommer iväg en bra bit och man får bekanta sig med nya luftrum.

    Alla tips är välkomna!

    Mvh

    //Fredrik
     
  2. K.A.J

    K.A.J Ny medlem

    Välkommen till Hässleholms FK på ESFA - Bokeberg.

    Vi har trevliga våffelaftnar onsdagkvällar sommarmånaderna juni - juli - augusti.
    Kolla in vår hemsida på KSAK-klubbar.

    Mvh Kurth Johansson HFK:)
     
  3. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Tack för tipset Kurth! Våfflor är aldrig fel! :)
     
  4. MattiasNN

    MattiasNN Medlem

    Höganäs ESMH (www.nsf.se) har flygfisk varje tisdag (?) på sommaren. Trevligt fält med mycket trafik.

    Visingsö ESSI (www.jfk.nu) ligger nära och bra för dig. Har aldrig varit där själv men har hört att det är ett bra utflyktsmål.

    Vill du starta "tidigt" med resandet är rättviks IS Fly-In 10-11 mars välbesökt. Landa på Siljans is... (www.rattviksflygklubb.com)

    Eller se Vasaloppet lite så där från ovan (www.ovansiljansfk.se) 3-4 mars.
     
  5. Fredrik

    Fredrik Moderator Flygfyren Operations

    Jag var inne och läste lite på hemsidan. Fältet såg ut att ligga väldigt fint beläget nere vid vattnet. Det borde inte ta mer än 40-45 minuter att flyga till Visingsö från ESSP. Det fanns övernattningsmöjligheter också!
     
  6. Håkan_Olsson

    Håkan_Olsson Medlem

    Jag vill hälsa alla varmt välkomna till Varberg.
    Den kvarvarande banan 12/30 är 600 meter lång så det gäller att hålla tungan i rätt mun !:)
    Vi har 100LL 0ch 91/96 och det brukar nästan alltid finnas folk på fältet under sommaren.

    Kaffe ooch mackor finns för jämnan tillsammans med diverse bakverk som flickorna i köket snor ihop.

    Badstrand inom promenadavstånd och dessutom en trivsam stad att vistas i.

    hemsida: www.varbergsflyg.se

    Varmt välkomna !

    Håkan
     
  7. Djin

    Djin Ny medlem

    Självklart ska du ju ut till fina Roslagen och Norrtälje (ESSN). Banan är 650m lång, inga problem för en 172a. ;)
    Tankmöjligheter finns, hotell finns nån km ifrån.
    På sommrarna kommer vi ha grill fly-in. Datumen kommer komma upp på hemsidan. www.rfk.nu
     
  8. Staffan

    Staffan Aktiv medlem

    Och från Norrtälje kan du ju fortsätta norrut och hälsa på hos oss på Östersund/Optand. Boende går att ordna på fältet. Passa på och ta en tur in över Jämtlandsfjällen, det borde alla göra! :tupX2
     
Laddar...

Dela sidan