Tips på MCC-utbildning

Diskussion i 'Flygutbildning' startad av m_nordh, 28 Februari 2012.

Bevakare:
Den här tråden bevakas av 5 medlemmar.
  1. m_nordh

    m_nordh Medlem

    sitter i valet och kvalet om jag ska välja en billig mcc-utbildning eller om man ska satsa på en mer kvalitativ? vad har ni för erfarenheter om detta och hur ser arbetsgivarna på det? tar tacksamt emot tips på mcc-utbildningar som ni kan rekomendera =)

    //Mikael
     
  2. Jonas

    Jonas Moderator Flygfyren Operations

    Tog bort mitt inlägg, tyckte jag läste ME utbildning men det stod MCC. /J
     
  3. Almestad

    Almestad Medlem

    Har bokat MCC på Oxford Arlanda i vår. Har hört väldigt väl om utbildningen även fast den är hyfsat dyr (45,000 kronor). När det gäller MCC så har jag hört både bu och bä, vissa ser det som bara tre bokstäver i ett certifikat och därför ska man ta en så billig utbildning som möjligt. Vissa säger att det är viktigt att gå på en bra skola så arbetsgivarna vet att man gått en bra utbildning.

    Andra alternativ jag har hittat,
    Oxford i England, MCC-kurs på B737-400 för en kostnad av 31,000 kronor. Väldigt brittisk utbildning med hög kvalité.
    FSB i Berlin (skolan verkar ligga lite off dock), MCC-kurs på en väldigt enkel B200 simulator för en kostnad av 17,000 kronor. Bra lärare från Germania och Air Berlin. Bra rykte.
    European Skybus på engelska sydkusten Bournemouth, MCC-kurs på B737-200. 18,000 kronor + moms. Bra rykte på forumet Pprune, verkar dock inte ha så många kursstarter per år, så verkar bli lätt fullt.

    Det här med South of Sweden var nytt för mig, är du säker på att de tillhandahåller MCC-kurser?
     
  4. DanielW

    DanielW Medlem

    Jag gick på OAA, F28 och inte B737 och personligen tyckte jag att den var väl värd pengarna. Det brukar vara så att man får det man betalar för. Det var många som gick OAA MCC enbart för att Ryanair "gillar" det. Om det är sant eller ej vet jag inte.
     
  5. Ejvind

    Ejvind Medlem

    Mcc

    Gå en Ryanair-anpassad kurs, t.ex. OAA på Arlanda, lite dumt att inte ta chansen till Ryanair när knappt finns andra jobb att söka.. Iallafall om man nu har som mål med flygutbildningen att få ett flygjobb.
     
  6. DanielW

    DanielW Medlem

    Om du springer på en Riccardo Arnone så hälsa =)
     
Laddar...

Dela sidan